Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2018

Τα ελληνικά ποδήλατα κερδίζουν το στοίχημα της αγοράς


Από την αρχή της κρίσης οι Έλληνες άρχισαν να στρέφονται πιο ενεργά στην χρήση του ποδηλάτου με τις πωλήσεις των καταστημάτων να έχουν ανοδική πορεία και την εμφάνιση πολλών εξειδικευμένων καταστημάτων. Η συνέχιση της κρίσης όμως χτύπησε και τον συγκεκριμένο χώρο, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να αρχίσουν να φθίνουν. 

Σύμφωνα με μελέτη της Infobank, τα πρώτα χρόνια της οικονομικής ύφεσης οιπωλήσεις του κλάδου ξεπέρασαν τις 300.000. Από εκεί και μετά οι πωλήσεις άρχισαν να μειώνονται και το 2016 στη χώρα μας πωλήθηκαν 166.000 ποδήλατα, αριθμός χαμηλότερος σε σχέση με το 2015 κατά 10,3%. Συνολικά, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 4 ετών οι πωλήσεις υποχώρησαν σωρευτικά κατά 48%, ενώ η αγορά απώλεσε πάνω από το 60% της αξίας της. 

Ωστόσο, Οι Έλληνες καταναλωτές το 2016 στράφηκαν στα value for money ποδήλατα εγχώριας παραγωγής, έναντι των εισαγόμενων μοντέλων. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στην αύξηση των πωληθέντων τεμαχίων κατά 8,7%, στα 112.000 ποδήλατα, μετά την πτωτική πορεία των προηγούμενων ετών. Επομένως, η συμμετοχή της εγχώριας παραγωγής στη συνολική αγορά το τελευταίο έτος βελτιώθηκε σε 67%, έναντι 41% πριν από 5 χρόνια, καθώς οι Έλληνες κατασκευαστές έχουν δώσει έμφαση στον παράγοντα «ποιότητα», αλλά και στη value for money τιμολόγηση, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Τα παιδικά ποδήλατα αποτέλεσαν τη μοναδική κατηγορία η οποία το 2016 ενισχύθηκε, αν και με συνεχώς μειούμενες τιμές πώλησης. Η διάθεση των εν λόγω ποδηλάτων σταδιακά «επιστρέφει» στα εξειδικευμένα καταστήματα του κλάδου, καθώς η λειτουργία τμημάτων ποδηλάτων από τις αλυσίδες καταστημάτων αθλητικών ειδών και τα hyper market δεν είναι οικονομικά αποδοτική.

Σύμφωνα με τον Νίκο Γκουζέλο, Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Προϋπόθεση για την ανοδική πορεία του κλάδου αποτελεί η βελτίωση των οικονομικών συνθηκών σε μόνιμη βάση, ώστε να τονωθεί η ψυχολογία των καταναλωτών και να καταστεί εκ νέου πιο ελκυστική η προοπτική απόκτησης ενός ποδηλάτου. Εξάλλου, ο κλάδος ενέχει περιθώρια μεγαλύτερης ανάπτυξης, καθώς, αν και ή χρήση του ποδηλάτου έχει αυξηθεί σημαντικά, εν τούτοις η διείσδυσή του είναι ακόμα χαμηλότερη σε σχέση με άλλες χώρες».

Πηγή:
https://emea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου