Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016

Τα ηλεκτρονικά ποδήλατα της Θεσσαλονίκης


Δύο νέοι με όραμα έναν εναλλακτικό τρόπο αστικής μετακίνησης, ο Παντελής Ζάρκος και η 'Αννα Χλιούρα ίδρυσαν το 2015 την start -up εταιρεία ποδηλάτων Elektronio και δημιούργησαν το Play, ένα πρωτότυπο οικολογικό και εύχρηστο όχημα. 

Η αλήθεια είναι ότι όποιος το αντικρίζει πρώτη φορά, δύσκολα παίρνει το βλέμμα του από το κομψό όχημα. Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν το Play ξεχωριστό; O Παντελής Ζάρκος, απόφοιτος του ΤΕΙ οχημάτων, συνιδρυτής και creative director της Elektronio, εξηγεί: 

«Μετά τις σπουδές μου ως τεχνολόγος οχημάτων αποφάσισα να σχεδιάσω ένα ποδήλατο για την αστική μετακίνηση. Ήθελα να είναι ξεκούραστο, να είναι άνετο, να είναι γρήγορο και λίγο διαφορετικό. Συμμετείχα σε ένα άλλο ανάλογο project που δεν προχώρησε, αλλά επέμεινα και τον τελευταίο 1,5 χρόνο το Play έχει πάρει αυτή τη συγκεκριμένη μορφή» τόνισε. 

Έχουμε αυτά τα ποδήλατα ως καθημερινό μέσο μετακίνησης και είδαμε ότι αλλάζουν και τη δική μας καθημερινότητα, συμπλήρωσε η 'Αννα Χλιούρα απόφοιτη του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, συνιδρύτρια και marketing manager της Elektronio. 

«To Play ανήκει στην κατηγορία των "tilting trikes". Οι μπροστινοί τροχοί στρίβουν και πλαγιάζουν ταυτόχρονα και ανεξάρτητα. Είναι ευέλικτο, παρ ΄ότι είναι τρίτροχο, γρήγορο αλλά και πάρα πολύ ασφαλές γιατί έχει τρία σημεία επαφής με τον δρόμο. Δεν υπάρχει περίπτωση απώλειας της επαφής με το οδόστρωμα οπότε είναι πάρα πολύ ασφαλές και κατά την κίνηση, και κατά το στρίψιμο και κατά το φρενάρισμα. Είναι πάρα πολύ ασφαλές» διευκρίνισε ο Παντελής Ζάρκος. 

Στα πλεονεκτήματα του Play προστίθεται η παρά πολύ άνετη θέση οδήγησης. Είναι ακόμη ξεκούραστο λόγω της ηλεκτρικής του υποβοήθησης και διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους που προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες του ποδηλάτη. 


Στα ποδήλατα, επειδή κατασκευάζονται εξατομικευμένα, κατά παραγγελία μπορεί ο χρήστης να αποτυπώσει την προσωπική του ταυτότητα. «Υπάρχουν επιφάνειες που μπορούμε να προσαρμόσουμε στο πλαίσιο και ο κάθε χρήστης, εταιρικός πελάτης, ή ιδιώτης μπορεί να δώσει την προσωπική του σφραγίδα σε αυτό το όχημα. Μπορεί να παραγγείλει ένα σχέδιο βάσει της ταυτότητας της εταιρείας ή βάσει του χαρακτήρα του» σημείωσε η 'Αννα Χλιούρα. 

 Ποιο είναι το προφίλ του ανθρώπου που θα αγόραζε ένα τέτοιο ποδήλατο; 

«Από την εμπειρία μας, τους πρώτους μήνες, που προωθούμε το ποδήλατο και ερχόμαστε σε επαφή με τον κόσμο που το έχει δοκιμάσει, θεωρώ ότι σίγουρα απευθύνεται σε άτομα που κινούνται στα κέντρα των πόλεων και θέλουν ένα διαφορετικό μέσο για τη μετακίνησή τους, δεν είναι ικανοποιημένοι με τα άλλα μέσα και θέλουν να πηγαίνουν ξεκούραστοι στη δουλειά τους. 'Ανθρωποι που θέλουν να μετακινούνται με τα παιδιά τους, επίσης δείχνουν ενδιαφέρον, καθώς το Play είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι δυνατή η προσαρμογή καθισμάτων του εμπορίου για δύο μικρά παιδιά ή κάθισμα για ένα μεγαλύτερο παιδί. 

Παράλληλα ο χρήστης μπορεί να μεταφέρει και τα προσωπικά του αντικείμενα, καθώς έχει περισσότερους χώρους από ένα δίτροχο ηλεκτρικό ποδήλατο. Ενδιαφέρονται και δείχνουν προτίμηση και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, επειδή έχει το στοιχείο της ασφάλειας και της ξεκούρασης» απάντησε η 'Αννα Χλιούρα. 

«Το Play απευθύνεται και σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού, αλλά και σε εταιρείες διανομής που αναζητούν εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς» πρόσθεσε.

Στα σχέδια του Elektronio είναι η δημιουργία και κλειστής έκδοσης του οχήματος, ώστε να είναι δυνατή η κυκλοφορία και τους χειμερινούς μήνες. 

Η 'Αννα Χλιούρα είναι από τα Τρίκαλα και ο Παντελής Ζάρκος από την Κόρινθο. Έχουν δοκιμάσει τα ποδήλατα και στους δρόμους των δύο επαρχιακών πόλεων, αλλά και στην Αθήνα. 

«Στη Θεσσαλονίκη μετακινούμαστε καθημερινά με το Play. Σίγουρα συναντάμε όπως και οι άλλοι ποδηλάτες στην πόλη καθημερινά προβλήματα. Από την άλλη, αυτός ο τρόπος μετακίνησης που έχουμε επιλέξει μας βοηθά να πηγαίνουμε τρομερά ξεκούραστα και γρήγορα στις δουλειές μας ακόμα και με αυτά τα προβλήματα. Θεωρούμε ότι ενδείκνυται για τη Θεσσαλονίκη και για τη μετακίνηση από τα προάστια προς το κέντρο. Σίγουρα μας βοηθάει αρκετά ποδηλατόδρομος του παραλιακού μετώπου. Εφ ΄όσον στο μέλλον και υπάρχουν προοπτικές να γίνει ποδηλατόδρομος που θα ενώνει τις έξω περιοχές με το αστικό κέντρο θα είναι κατάλληλη λύση το δικό μας ποδήλατο» ανέφερε. 


Η Elektronio από τον Μάιο του 2015 έχει «σαρώσει» και έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία σε διαγωνισμούς για start - ups και συμμετέχει σε πολλά events για start ups και σε επιχειρηματικά φεστιβάλ. 

Πρόσφατα πήρε μέρος στο Athens Bike Festival 2016, στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων. Τον επόμενο μήνα (1-2 Οκτωβρίου) το Elektronio θα βρεθεί και πάλι στην Αθήνα για το Athens Mini Maker Fair, θεσμό γνωστό στο εξωτερικό, που διοργανώνεται πρώτη φορά στην Ελλάδα και έχει στόχο να συγκεντρώσει όλους τους ανθρώπους που ασχολούνται με το making, που καινοτομούν ή δραστηριοποιούνται στον τομέα των ευρεσιτεχνιών σε ένα μέρος. 

Στις 7-8 Οκτωβρίου η ομάδα Elektronio θα δώσει το «παρών» στον Διεθνή Αγώνα Ηλεκτρικών Οχημάτων, όπου προσκλήθηκε να παρουσιάσει το Play από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων. 

Ο δημιουργικός χώρος, όπου κατασκευάζονται τα ποδήλατα και η ομάδα έρχεται σε επαφή με τον κόσμο είναι το Elektronio Lab & Showroom, στο κέντρο της πόλης, στην οδό Βεροίας 3. 

Πηγές
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2016

Δεν φτάνουν τα κοινόχρηστα ποδήλατα! Κάθε μέρα τα χρησιμοποιούν πάνω από 140 Πατρινοί, αριθμός διπλάσιος από αυτό των ποδηλάτων! Ποιοι σταθμοί... αδειάζουν


Μεγάλη είναι η ανταπόκριση των πατρινών για τα κοινόχρηστα ποδήλατα, τα οποία προσφέρουν μια μιρκή «ανάσα» στο μείζον πρόβλημα του κυκλοφοριακού που «ταλαιπωρεί» την Αχαϊκή πρωτεύουσα.

Παράλληλα, διαθέτουν και λίγες στιγμές ξεγνοιασιάς και χαλάρωσης, μακριά –έστω και για λίγο- από τη ρουτίνα της καθημερινότητας και της συχνής χρήσης μέσων μεταφοράς.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου της Δημοτικής Αρχής, Ανδρέα Αντωνόπουλο, καθημερινά χρησιμοποιούν τα εν λόγω ποδήλατα περισσότεροι από 140 συμπολίτες, ο διπλάσιος δηλαδή αριθμός από αυτόν των ποδηλάτων. Φυσικά αυτό γιατί υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος χρήσης (4 ώρες).

Θυμίζουμε πως, συνολικά διατίθενται 70 ποδήλατα σε 13 διαφορετικούς σταθμούς.

Το σύστημα λειτουργεί με πέντε σταθμούς και 30 ποδήλατα της ΑΔΕΠ και οχτώ σταθμούς και 40 ποδήλατα από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Οι πιο πολυσύχναστοι σταθμοί είναι αυτοί που βρίσκονται στην πλατεία Γεωργίου και την Εθνικής Αντιστάσεως.

Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Αντωνόπουλο, λίγες είναι οι φορές που μένει ποδήλατο στη βάση του, δείγμα της διευρυμένης ζήτησής τους από τους πολίτες.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ… ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ

Όσοι επιθυμούν να κάνουν χρήση των ποδηλάτων μπορούν να υποβάλλουν σχετική αίτηση στα γραφεία της ΑΔΕΠ (Ελευθερίου Βενιζέλου 38) και στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολίτη.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προσκομίζουν την φωτοτυπία της ταυτότητάς τους και μία απόδειξη από ΔΕΚΟ, έτσι ώστε να πιστοποιείται η διεύθυνση κατοικίας τους, ενώ ταυτόχρονα καταγράφονται στο ηλεκτρονικό σύστημα τα προσωπικά τους στοιχεία.

Στη συνέχεια παραλαμβάνουν την ειδική κάρτα και με αυτή παίρνουν από τους σταθμούς τα ποδήλατα. Η χρήση των ποδηλάτων είναι εντελώς δωρεάν. Ο ποδηλάτης μπορεί να παίρνει ένα ποδήλατο από ένα σταθμό, να το αφήνει σε έναν άλλο και να παίρνει ένα ακόμη, όμως σε κάθε περίπτωση πρέπει να το επιστρέφει μέσα σε τέσσερις ώρες.

Διαφορετικά, υπάρχει η σχετική ενημέρωση προς τους διαχειριστές, οι οποίοι φτάνουν έως και στο σπίτι του ποδηλάτη, προκειμένου να πάρουν το ποδήλατο που είχε δανειστεί πίσω.

Να σημειωθεί ότι σταθμοί με κοινόχρηστα ποδήλατα (μαζί με αυτά της Περιφέρειας) υπάρχουν στην πλατεία Γεωργίου, στο νέο λιμάνι, στο πάρκινγκ Καλεντζώτη στην πλατεία Τριών Συμμάχων, στην Αγορά Αργύρη, στην πλατεία Όλγας, στα πλατεία Υψηλών Αλωνίων, στον πεζόδρομο της Τριών Ναυάρχων, στον πεζόδρομο της Παντανάσσης, στην πλατεία Καποδίστρια, στον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου και στον σταθμό Κανελλόπουλου.

Πηγή:
http://www.patranews.gr

Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2016

Δράμα - Ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας (16 - 22 Σεπτεβρίου)


Μέσα από μια “δραστήρια” συνεργασία με τοπικούς φορείς, πολιτιστικούς, αθλητικούς και άλλους συλλόγους, ο δήμος Δράμας με την υποστήριξη και την καθοδήγηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, συμμετέχοντας στην καμπάνια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας με στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, παροτρύνει τους πολίτες σ' έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής, με κεντρικό σύνθημα για το 2016 «Έξυπνη κινητικότητα. Ισχυρή οικονομία». Για να βοηθήσει την πόλη μας να γίνει περισσότερο καθαρή, ασφαλέστερη, λιγότερο συνωστισμένη, βελτιώνοντας την υγεία μας, ο δήμος Δράμας καλεί όλους τους Δραμινούς να συμμετέχουν στις παρακάτω εκδηλώσεις:

Παρασκευή 16/09/16

19:00-21:00: Ο Δημόσιος Χώρος στις Υπηρεσίες του Εθελοντισμού. 

Λαμπαδηδρομία με αφετηρία το Άγαλμα της Νίκης και τερματισμό την πλατεία Ελευθερίας της Δράμας, με ελεύθερη συμμετοχή από όλους και σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού στην εθελοντική αιμοδοσία.

Σάββατο 17/09/16

16:00-17:00: Διαδραστικά παιχνίδια που αφορούν τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα. 

Παιχνίδια με τίτλους «Βρες πόσο;» και «Πεζόπολις» από το 3ο σύστημα προσκόπων στην εστία του συστήματος, στην οδό Μακεδονομάχων 53.

18:00-21:00: Η Παράδοση συναντά το Δημόσιο χώρο.

Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι της πόλης, συμμετέχουν σε μια δράση χορού, κίνησης και διασκέδασης που θα πραγματοποιηθεί στην περιοχή της Ανάπλασης, δίπλα στο άγαλμα της Νίκης της Δράμας, στην οδό Χελμού, η οποία θα παραμείνει κλειστή για όλα τα οχήματα στο μεγαλύτερο μήκος της (από την οδό Βεργίνας έως την οδό Νικομηδείας) και θα παραδοθεί σε χρήση των χορευτών-θεατών για να «περάσουμε» το μήνυμα προς τον δραμινό λαό της σπουδαιότητας της εναλλακτικής χρήσης του δημόσιου χώρου για εκπαίδευση, ανάπτυξη πολιτιστικής μνήμης και ενίσχυση της αστικής κινητικότητας. 

Οι ομάδες των χορευτών θα ξεκινήσουν από την πλατεία Ελευθερίας της Δράμας στις 18:00 σε πομπή προς την περιοχή της ανάπλασης, όπου θα καταλήξουν στις 18:30. 

Στο τέλος της εκδήλωσης οι συμμετέχοντες θα απελευθερώσουν στον ουρανό της πόλης ιπτάμενα χάρτινα φαναράκια.

Κυριακή 18/09/16
 
11:00-13:00: Διαδραστικά παιχνίδια που αφορούν τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα. 

Παιχνίδι με τίτλο «Γράψε το όνειρο σου» από το 3ο Σύστημα Προσκόπων στην πλατεία Ελευθερίας της Δράμας.

Δευτέρα 19/09/16

10:00-13:00: Μαθαίνω για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα

Επίσκεψη μαθητών σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης:στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου Δράμας, όπου θα προβάλλονται videos που θα αφορούν τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα (εφαρμογές, οφέλη κ.α.) στη μόνιμη έκθεση με θέμα «Μαθαίνω για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα» που θα λειτουργεί στο φουαγέ του Δημαρχείου, και θα αφορά σε μόνιμα μέτρα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στην πόλη της Δράμας και στην προβολή στο μέλλον της πόλης μετά την εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που εκπονείται από το Δήμο της Δράμας. 

Τρίτη 20/09/16

18.00–20.00: Θεατρική Εκπαιδευτική Δράση με τίτλο «Φώς-Φανάρι» από την ομάδα παιδικού θεάτρου & εκπαιδευτικών προγραμμάτων ‘’Σκοινί-Κορδόνι’’. 

Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών στα θέματα της αστικής συμπεριφοράς, η δημιουργική έκφραση της άποψης τους για τον κόσμο, αλλά και η συναίσθηση της ευθύνης του καθενός μας.

Τετάρτη 21/09/16 

11:00-13.00: Διαδραστικά παιχνίδια που αφορούν τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα. 

Παιχνίδι με τίτλο «Δημιουργώ και εκφράζομαι» από τα παιδιά του οικοτροφείου «ΠΗΓΗ», στη έδρα τους στα Κύργια Δράμας.

12:00-15.00: Διοργάνωση Ημερίδας:

1ο Θέμα «Καλές πρακτικές για τη Βιώσιμη Κινητικότητα σε πόλεις μεσαίου μεγέθους»
2ο Θέμα «Βιώσιμη Μετακίνηση, το επιτυχημένο παράδειγμα των κοινοχρήστων συστημάτων αυτόματης μίσθωσης ποδηλάτων»

Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο ισόγειο του Δημαρχείου Δράμας και μετά το πέρας της θα παρουσιαστεί ο τρόπος χρήσης του συστήματος αυτόματης μίσθωσης κοινόχρηστων ποδηλάτων.

17.00-19.00: Δημόσιος χώρος για να αθληθώ; Ευχαριστώ θα τον χρησιμοποιήσω!

Αθλοπαιδιές στίβου και ομαδικά διαδραστικά παιχνίδια από τον Σύλλογο Κλασσικού Αθλητισμού Δράμας στην πλατεία Ελευθερίας της Δράμας. 

19:00-20.00: Διαδραστικά παιχνίδια που αφορούν τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα. 

Παιχνίδια με τίτλους «Βρες πόσο;», «Πεζόπολις», «Ξεχωρίζω» «Το ποδήλατό μου» και «Γράψε το όνειρό σου» από τον αθλητικό-πολιτιστικό σύλλογο ΑμεΑ Αγωνιστές σε χώρο τους, στην οδό Ερυθροποτάμου 4.

19.30-21.30: Προστατεύω το περιβάλλον - Χρησιμοποιώ το ποδήλατο.

Ποδηλατοβόλτα με εκκίνηση την πλατεία Ελευθερίας της Δράμας από την Πρωτοβουλία Πεζών-Ποδηλατών Δράμας. Η διαδρομή που θα ακολουθηθεί είναι: Πλατεία Ελευθερίας – Αρκαδικός - Νέα Αμισός –Αμπελάκια - Καλός Αγρός – Νικοτσάρας - Μυλοπόταμος - Επιστροφή στην πλατεία Ελευθερίας.

Πέμπτη 22/09/16  “Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο”

8.00 -15.00: «Παρκάρω το Αυτοκίνητο έστω για μια μέρα» 

Προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών προς και από τα σχολεία χωρίς τη χρήση Ι.Χ., σε συνεργασία με την Α και Β βάθμια Εκπαίδευση και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. 

17.00-19.00: Διαδραστικά παιχνίδια που αφορούν τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα. 

Παιχνίδι με τίτλο «Βρες πόσο;» από την Ένωση Κυριών Δράμας στην περιοχή στο Τέρμα της οδού Φιλίππου.

18.00-22.00: Απεξαρτήσου από το αυτοκίνητο: Εθίσου στην έξυπνη κίνηση!

Στην αποκλεισμένη για όλα τα οχήματα οδό Παπανδρέου (από την οδό Βεργίνας έως την οδό Κάσου) θα πραγματοποιηθούν τα παρακάτω:

18.00-19.00 «Χρωματίζουμε την κίνηση – Βιώνουμε διαδραστικά τη δυσκολία μετακίνησης με αναπηρικό αμαξίδιο» από το σύλλογο παραπληγικών Ν. Δράμας και από το Σύλλογο Διαβητικών Ν. Δράμας.

19.00-19.30 «Επίδειξη Tae kwon do και Aerobic” από τον Αθλητικό Σύλλογο ΖΕΝ Δράμας.

19.30-20.15 «Επίδειξη Judo» από το Α.Σ. ΠΗΓΑΣΟΣ Δράμα 1986.

20.30-21.15 «Επίδειξη Ελληνορωμαϊκής πάλης, Παγκρατίου BOXING και KICK BOXING» από τον Αθλητικό Όμιλο Μαχητών Δράμας

21.15-22.00 «Επίδειξη Rollers»

Συγχρόνως θα γίνει προβολή σε γιγαντοοθόνες σχετικού VIDEO του ΥΠΕΝ για την προώθηση της Βιώσιμης Μετακίνησης, προκειμένου να Κινηθούμε Έξυπνα και Οικονομικά.

Πηγές:
http://www.dramanow.gr/topika-nea/item/6166-programma-ekdiloseon-tis-evropaikis-evdomadas-kinitikotitas-16-22-9.html
http://www.followdrama.gr/topika/item/164-drama-evropaiki-evdomada-kinitikotitas-16-22-septevriou.html

Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2016

Η Σάμος στο επίκεντρο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας


Με επίκεντρο τη Σάμο και δυναμικό «παρών» από 78 δήμους, ξεκινούν οι εκδηλώσεις για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22 Σεπτεμβρίου), που φέτος έχουν βασικό σύνθημα «Εξυπνη κινητικότητα, ισχυρή οικονομία» και στοχεύουν στη συνύπαρξη πεζών, ποδηλάτων και αστικών συγκοινωνιών.

Το νησί δεν επιλέχθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος μόνο για την «αγκαλιά» που έχει ανοίξει από την πρώτη στιγμή για να υποδεχθεί πρόσφυγες, αλλά γιατί στην περσινή διοργάνωση συμμετείχαν όλοι οι κάτοικοι.

Αποκορύφωμα ήταν η σκυταλοδρομία αγάπης, με σκυτάλη ένα μπουκάλι γάλα, που οργανώθηκε από τους τοπικούς φορείς και συμπληρώθηκε από ένα θαλασσινό κομβόι αλληλεγγύης στο οποίο συμμετείχαν και σκάφη του ναυτικού ομίλου.

Φέτος η Σάμος επανέρχεται με περισσότερες και πιο πλούσιες εκδηλώσεις, που ολοκληρώνονται την Πέμπτη με το σύνθημα «Δίνουμε ρεπό στα αυτοκίνητα».

Την Τετάρτη οργανώνεται ημερίδα στην οποία θα παραβρεθεί ο αναπληρωτής υπουργός Γ. Τσιρώνης και θα εγκαινιάσει, μαζί με τον δήμαρχο Μ. Αγγελόπουλο, δύο νέους σταθμούς ποδηλάτων.

Το υπουργείο χρηματοδοτεί την κατασκευή στέγαστρου ηλεκτρικών ποδηλάτων με ενσωματωμένο φωτοβολταϊκό πάνελ, χώρο για συμβατικά ποδήλατα και πινακίδες που κατευθύνουν ποδηλάτες και πεζούς.

Είναι η ελληνική πόλη που θα διεκδικήσει μια ευρωπαϊκή διάκριση στον διαγωνισμό για τις «έξυπνες» δράσεις, μαζί με τα Τρίκαλα, που από χρόνια πρωτοπορούν σε δράσεις φιλικές στο περιβάλλον και πέρυσι είχε μπει στις δέκα υποψηφιότητες του τελικού.

Οι συντονιστές

Στόχοι του υπουργείου είναι η μόνιμη στροφή των πολιτών σε συμπεριφορές με οικολογικό πρόσημο, που αναβαθμίζουν το περιβάλλον και προστατεύουν τον δημόσιο χώρο.

«Εστιάζουμε στην οικονομική ανάπτυξη, στα οφέλη που προκύπτουν από την έξυπνη αστική κινητικότητα για τον κάθε πολίτη, τις επιχειρήσεις και την πόλη», λέει στην «Εφ.Συν.» η αρχιτέκτων Καλλιόπη Παπαδάκη, που μαζί με τον Βασίλη Τίκο είναι οι συντονιστές του προγράμματος και εκπροσωπούν το υπουργείο στην αρμόδια επιτροπή στις Βρυξέλλες.

Φέτος η προετοιμασία ξεκίνησε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, με μια επιστολή του Γ. Τσιρώνη προς όλους τους δημάρχους να προχωρήσουν σε μόνιμες δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Οι δέκα καλύτερες θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Πράσινου Ταμείου.

Τα πρώτα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά, καθώς 78 ελληνικές πόλεις έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή και ο κατάλογος συνεχώς εμπλουτίζεται.

Στον ευρωπαϊκό θεσμό, που ξεκίνησε το 2002, η εικόνα είναι εξίσου ενθαρρυντική. Φέτος συμμετέχουν 2.069 δήμοι από 48 χώρες, αφού εκτός από αυτές που ανήκουν στην Ε.Ε., παίρνουν μέρος πόλεις από τη Δανία, το Σαν Μαρίνο, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αργεντινή. Στην Αθήνα εκδηλώσεις οργανώνονται και από την ΟΣΥ, με επίκεντρο το Θησείο (πληροφορίες www.osy.gr).

Πηγές:
https://www.efsyn.gr/arthro/exypni-kinitikotitaishyri-oikonomia
http://www.ert.gr/samos-sto-epikentro-tis-evropaikis-evdomadas-kinitikotitas/

Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2016

Η Αθήνα στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα κινητικότητας


Από το 2002, κάθε χρόνο και για μία εβδομάδα, από 16 έως 22 Σεπτεμβρίου, η Ευρώπη γιορτάζει την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Πρόκειται για μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία που αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για τις τοπικές αρχές κάθε χώρας να διοργανώσουν δραστηριότητες που θα ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες σε θέματα βιώσιμης κινητικότητας, αλλά και να δρομολογήσουν μόνιμα μέτρα που θα βελτιώσουν τη βιωσιμότητα των μεταφορών μέσα στις πόλεις. 

Η εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας είχε πολύ μεγάλη απήχηση από την πρώτη χρονιά με 400 τοπικές αρχές από 23 χώρες να λαμβάνουν μέρος. Δεκατέσσερα χρόνια μετά η κοινή γνώμη έχει αγκαλιάσει αυτή την πρωτοβουλία – σε σχετική έρευνα το 80% των ερωτηθέντων εξέφρασε την υποστήριξη του.

Κάθε χρόνο η εκστρατεία έχει ένα θέμα με στόχο να προσελκύσει το ενδιαφέρον σε πιο συγκεκριμένες πτυχές της βιώσιμης κινητικότητας. Για το 2016, το θέμα είναι «Έξυπνη κινητικότητα. Ισχυρή οικονομία» και αποσκοπεί στην ανάδειξη του οικονομικού οφέλους που μπορεί να έχει μια πόλη υιοθετώντας μια βιώσιμη προσέγγιση σε ζητήματα μεταφορών. Το όφελος μπορεί να είναι άμεσα χρηματικό από την ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας – π.χ. ανάπτυξη νέων αγορών, αλλά και έμμεσο μέσα από βελτιώσεις που μπορούν να αποτιμηθούν με χρηματικούς όρους – π.χ. βελτίωση της φυσικής κατάστασης των πολιτών. 

Η πόλη της Αθήνας συμμετέχει και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας με μια σειρά ενεργειών που εστιάζονται στην ανάπτυξη του ποδηλάτου– ένα μέσο που μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη βιώσιμη κινητικότητα αλλά και την οικονομική ανάπτυξη. Το ποδήλατο εξοικονομεί χώρο και ενέργεια, δε δημιουργεί ηχορύπανση ή ατμοσφαιρική ρύπανση και μπορεί να αποτελέσει την τέλεια άσκηση για τους κατοίκους μιας πόλης, αν το υιοθετήσουν έστω και για ένα μικρό μέρος των μεταφορών τους. 

Από οικονομικής άποψης, μελέτες έχουν δείξει ότι η ανάπτυξη του ποδηλάτου μπορεί να έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο – μείωση των δαπανών υγειονομικής φροντίδας λόγω της βελτίωσης της φυσικής κατάστασης αλλά και οικονομική ανάπτυξη νέων αγορών και δραστηριοτήτων με οφέλη που μπορούν να είναι μέχρι και 20 φορές υψηλότερα από το κόστος των επενδύσεων σε υποδομές.

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου η Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων συντονίζει φέτος ενέργειες που ευαισθητοποιούν τους πολίτες σε θέματα βιώσιμης κινητικότητας. Έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες που προωθούν την ποδηλασία, προσφέροντας εδώ και χρόνια θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα και από φέτος το πρώτο πιλοτικό σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων Athens Bikes.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας στην Αθήνα περιλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις ευαισθητοποίησης: 

Athens Bike Festival, 16-18 Σεπτεμβρίου: Η μεγαλύτερη εκδήλωση για το ποδήλατο στην Ελλάδα φιλοξενείται τα τελευταία 7 χρόνια στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων και αποσκοπεί στην προώθηση της αστικής ποδηλασίας. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν ποδήλατα και ποδηλατικό εξοπλισμό, να παρακολουθήσουν σεμινάρια και ενημερώσεις, να δοκιμάσουν ποδήλατα σε πραγματικές συνθήκες, να εξερευνήσουν ένα διαφορετικό τρόπο ζωής. 

Athens Skirt Ride, 17 Σεπτεμβρίου: Μια βόλτα με ποδήλατα που απευθύνεται σε ένα από τα δυναμικά αναπτυσσόμενα κοινά αστικών ποδηλατών – τις γυναίκες. Η βόλτα γίνεται στο κέντρο της Αθήνας και στόχο έχει να δείξει ότι είναι εφικτό να κινείσαι άνετα μέσα στην πόλη χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις για ειδικό εξοπλισμό πέρα από το ποδήλατο. 

Solar Ride, 18 Σεπτεμβρίου: Μια βόλτα με ποδήλατα που διοργανώνεται από την Greenpeace με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών απέναντι στο σημαντικότερο ανεξάντλητο φυσικό πόρο της χώρας μας – την ηλιακή ενέργεια. 

Μαθήματα ποδηλάτου για παιδιά, 16-18 Σεπτεμβρίου: Με στόχο την έγκαιρη ευαισθητοποίηση των μελλοντικών πολιτών, διοργανώνονται μαθήματα εκμάθησης ποδηλάτου για παιδιά.


Στο κομμάτι των μόνιμων δράσεων αναδεικνύει: 
Athens Bikes: Το πρώτο, πιλοτικό σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων της πρωτεύουσας, έχει αποκτήσει τον δικό του χώρο στην είσοδο της Τεχνόπολης ενώ έχει ήδη καταγραφεί ένας σημαντικός αριθμός χρηστών. Τα Athens Bikes προτείνουν ειδικά για τους επισκέπτες της Αθήνας, δύο διαδρομές στο κέντρο της πόλης. 

Είναι φανερό ότι το ποδήλατο έχει επιστρέψει στους δρόμους της Αθήνας. Μια ευκαιρία δημιουργείται για σημαντική βελτίωση των συνθηκών ζωής στην πόλη μας, αλλά και οικονομική ανάπτυξη που θα είναι βιώσιμη και θα αγγίζει ένα μεγάλο εύρος της δραστηριότητας μέσα στην πόλη. 

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων: Πειραιώς 100, Γκάζι, 210 3475518, 210 3453548 press@athens-technopolis.gr , www.technopolis-athens.com

Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός», Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια ), Στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, Στάση «Φωταέριο»

Πηγή:
http://www.athinorama.gr/events/article/i_athina_summetexei_stin_europaiki_ebdomada_kinitikotitas-2516392.html

Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου 2016

Πάτρα: Μέσα σε 100 μέρες, 7.000 χρήσεις στα κοινόχρηστα ποδήλατα του Δήμου


Ικανοποίηση υπάρχει στην ΑΔΕΠ από την ανταπόκριση που έχουν δείξει οι Πατρινοί στο σύστημα των κοινόχρηστων ποδηλάτων.

Μέσα στις 100 πρώτες μέρες λειτουργίας του οι Πατρινοί έχουν χρησιμοποιήσει τα ποδήλατα του συστήματος που εφαρμόζεται πιλοτικά για αυτό το πρώτο διάστημα της υλοποίησης του, συνολικά 7.000 φορές.

Δηλαδή έχουν γίνει 7.000 χρήσεις, κατά μέσο όρο 72 περίπου την ημέρα, ενώ έχουν υπάρξει και μέρες που οι χρήσεις των κοινόχρηστων ποδηλάτων έχουν ξεπεράσει τον μέσο όρο των 150 φορών.

Οι κάρτες των Πατρινών που έχουν γίνει μέλη του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων έχουν ξεπεράσει σε αριθμό τις 1.200 και έτσι πλέον στην ΑΔΕΠ και στον Δήμο Πατρέων, κάνουν σκέψεις για την επέκταση του συστήματος και σε άλλες περιοχές της πόλης.

Αυτό όμως που προβληματίζει ιδιαίτερα τους αρμόδιους του Δήμου είναι οι μεγάλες φθορές που έχουν παρατηρηθεί τόσο στα ποδήλατα, όσο και στους σταθμούς ποδηλάτων.
Προβληματισμός για τις φθορές

«Υπάρχει ικανοποίηση για την επιτυχημένη εφαρμογή του συστήματος, με τον κόσμο να έχει ανταποκριθεί αρκετά στην χρήση των ποδηλάτων, όμως ταυτόχρονα υπάρχει και έντονος προβληματισμός σχετικά με τις φθορές που έχουν παρατηρηθεί όλο αυτό το διάστημα» τονίζει χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος του πιλοτικού προγράμματος, Τάκης Τριανταφύλλου.

«Οι φθορές έχουν να κάνουν τόσο με τα ποδήλατα, με τους χρήστες να μην δείχνουν την ανάλογη προσοχή, όσο και με τους βανδαλισμούς που έχουν γίνει σε διάφορους σταθμούς».

Οι ζημιές για να επιδιορθωθούν χρειάζονται χρήματα και αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί, δεν είναι καθόλου σίγουρο αν Δήμος θα καταφέρει να καλύψει το κόστος και κατά συνέπεια, αν θα μπορέσει να επεκτείνει το σύστημα.
Στόχος η επέκταση του συστήματος

Ο κ. Τριανταφύλλου τονίζει: «Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε το σύστημα αρχικά στην περιοχή της Αγίας Σοφίας και στη συνέχεια και σε άλλες περιοχές, λίγο έξω από το κέντρο της Πάτρας.

Παράλληλα, εκτός από τους σταθμούς, θέλουμε να αυξήσουμε και τον αριθμό των ποδηλάτων που αυτή τη στιγμή είναι γύρω στα 70. Για τον λόγο αυτό κοιτάζουμε να μπορέσουμε να πάρουμε κάποια χρηματοδότηση μέσω των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ».

Πηγή:
http://www.patrasevents.gr/article/244589-patra-mesa-se-100-mere-7-000-xrisei-sta-koinoxrista-podilata-tou-dimou#

Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2016

Παίρνω ένα (κοινόχρηστο) ποδήλατο και φεύγω για το (Γλυφαδιώτικο) αδύνατο

  

Η πρώτη μου επαφή με κοινόχρηστα ποδήλατα, έγινε στο Παρίσι, με τα διάσημα Vélib. Μια Νότια που μένει στη Γαλλική πρωτεύουσα και στερείται τον ήλιο και τη θάλασσα, συνήθως το ρίχνει στο φαγητό. Εν ολίγοις, για να ξεχάσω τον πόνο μου, είχα πέσει με τα μούτρα στις baguettes, στα κρουασάν και στα μακαρόν. Ήταν μεγάλος ο πόνος. Τεράστια η πίκρα. Κανένα έλεος, όμως, οι ζυγαριές. Καμία συμπόνια. Για να σώσω την κατάσταση σε μια πόλη που οι γυναίκες ανήκουν περήφανα στη συνομοταξία της συλφίδας, σκέφτηκα να ξεκινήσω ποδήλατο. Η απόφαση σφραγίστηκε με βουλοκέρι. Οι Παριζιάνικες βόλτες μου για να εξερευνήσω τα καλύτερα αυτής της πόλης θα γινόντουσαν πάνω σε δυό ρόδες.


Από τη Μονμάρτρη μέχρι το Saint-Germain-des-Prés και από την Place d'Italie μέχρι τα Ηλύσια Πεδία, με συντρόφευε το Vélib, ένα κοινόχρηστο ποδήλατο που μπορούσα να νοικιάσω με την ώρα ή ακόμη και να βγάλω κάρτα διαρκείας, για να το χρησιμοποιώ απεριόριστα. Πολλές φορές εκεί που έκανα πετάλι σκεφτόμουν (το ποδήλατο με εμπνέει για στοχασμό!) πόσο ωραίο θα ήταν να υπήρχαν και στην περιοχή μου κοινόχρηστα ποδήλατα, να κάνω δίπλα στη θάλασσα, να με φυσάει το αεράκι με το ιώδιο και να το ευχαριστιέμαι. Το 2016 εγίνηκε το θαύμα! Τα i-bike κατέβασαν τις στέκες τους στη Γλυφάδα. Δεν έλεγα καλύτερα να κερδίσω το Τζόκερ; 



Ένα ωραίο μεσημέρι Σαββάτου με ντάλα ήλιο, μια συντάκτρια και μια φωτογράφος εθεάθησαν στη Διαδόχου Παύλου για μια i-bike εμπειρία. Γιατί είμαστε γεννημένες για ρεπορτάζ κάτω από αντίξοες συνθήκες (εντάξει το timing δεν ήταν πολύ πετυχημένο αλλά η δουλίτσα έγινε). Το σύστημα ποδηλάτων i-bike λειτουργεί υπό την αιγίδα του Δήμου Γλυφάδας και περιλαμβάνει δύο αυτοματοποιημένους σταθμούς, στην τέταρτη παραλία (πριν την Πλατεία Βεργωτή) και στην αρχή της οδού Διαδόχου Παύλου (μπροστά στο παλιό Δημαρχείο), με 20 ποδήλατα ειδικής κατασκευής για δημόσια χρήση. Η διαδικασία για την ενοικίαση έχει δύο δρόμους. Ο πρώτος είναι να γίνεις συνδρομητής, αν θες να είσαι τακτικός χρήστης. Με μια αίτηση εγγραφής στο Δημαρχείο και την ταυτότητά σου (αν έχεις κλείσει τα 18 και είσαι κάτοικος της ευρύτερης περιοχής), μπορείς να αποκτήσεις την κάρτα- μαγικό pass για να έχεις όποτε θέλεις το i-bike σου. Η ετήσια συνδρομή είναι στα 20 ευρώ, το πρώτο μισάωρο χρήσης είναι δωρεάν, ενώ τα επόμενα ημίωρα είναι ένα λεπτό το λεπτό (0,30€/ μισή ώρα). Κοινώς "φορτώνεις" την κάρτα με τη χρήση που θα κάνεις και στην ουσία σε γλιτώνει από τη διαδικασία που έκανα εγώ, που είναι και ο δεύτερος τρόπος ενοικίασης, αν είσαι περιστασιακός χρήστης ή αν θες απλά να το δοκιμάσεις μια φορά. 



Με τη σιγουριά της μεστωμένης εμπειρίας ενοικίασης ποδηλάτων και με ανάλογο ύφος, στάθηκα με αυτοπεποίηθηση μπροστά στο μηχάνημα (Come to Grandma η φάση!), το οποίο μου ζήτησε να συμπληρώσω τον αριθμό του κινητού μου (γιατί με αυτό γίνεται όλη η δουλειά). Ο έντονος ήλιος βέβαια δυσκόλεψε τη δουλειά μου στην touch οθόνη αλλά τέτοια ώρα που πήγα τέτοια λόγια. Αφού συμπλήρωσα και τη χρονική διάρκεια που θα το χρειαστώ, έβαλα την χρεωστική μου κάρτα (μπορείς να βάλεις και πιστωτική) για να γίνει η χρέωση. Στη συνέχεια διάλεξα ποδήλατο (το ένδοξο 018!) και πάτησα το στρογγυλό κουμπί δίπλα του. Εκεί μου βγήκε ένα μήνυμα με τον τετραψήφιο αριθμό του ποδηλάτου που έπρεπε να στείλω με τη λέξη "Bike" μπροστά του στο 54045, για να μου το ξεκλειδώσουν και να αρχίσω τις ορθοπεταλιές μου!



Αμ δε. Περίμενα το μήνυμα "Ευχαριστούμε που χρησιμοποιήσατε την υπηρεσία i-bike" αλλά τίποτα. Μετά από ώριμη σκέψη, το κέρασμα του Κυρίου περιπτερά με παγωμένες λεμονάδες και μια κλήση (εντάξει τρεις ήταν, είχα άγχος να βγει το ρεπορτάζ!) στο κέντρο υποστήριξης της υπηρεσίας στο τηλέφωνο 210 3004441, που ευτυχώς είναι πανταχού παρόντες για να βοηθήσουν τηλεφωνικά ή να στείλουν τον τεχνικό τους όπως έκαναν στην περίπτωσή μου, η αναλαμπή ήρθε! Λογικό να μην πήγε ποτέ το μήνυμά μου, αν σκεφτείς ότι 3 μέρες πριν έκανα φραγή σε όλα τα τετραψήφια και πενταψήφια νούμερα γιατί με χρέωναν άνευ λόγου και αιτίας (μη τα σκέφτομαι τώρα και συγχυστώ πάλι σαν ταύρος στα Kosta Boda!). Δικαιολογία δεν έχω, δεν είμαι ξανθιά όπως βλέπεις. Guilty as charged. Ο τεχνικός, πάντως, κατέφτασε σε χρόνο dt και έσωσε την κατάσταση. Κώστα σ'ευχαριστούμε, είσαι φίλος. 




Η ώρα του παιδιού ξεκίνησε και επισήμως. Παλιά μου τέχνη κόσκινο. Η Διαδόχου Παύλου επίσης, ανέκαθεν ήταν από τους αγαπημένους μου δρόμους, γιατί από τη μία έχω τη θέα της παραλίας και από την άλλη πανέμορφα σπίτια με φοίνικες απ'έξω που κάθε φορά που περνάω σκέφτομαι πόσο θα ήθελα να κάνω συνεντεύξεις σε όλους τους ιδιοκτήτες στη σειρά, ποιοι είναι, τι κάνουν, την ιστορία αυτών των σπιτιών, ποιος αρχιτέκτονας κρύβεται από πίσω και άλλα πολλά. Εκτός από αυτό το σπίτι βέβαια, που ως γνωστόν είναι το δικό μου. #not 





Σε αυτό το σημείο, θέλω να καταγγείλω ότι ενώ ήμουν στη μέση αυτού του μάχιμου ρεπορτάζ κι έκανα ποδήλατο συνεχώς στην άκρη, πέρασε μια κυρία με το αμάξι της με comme il faut τρόπους που έδειχναν ξεκάθαρα πως ήταν από τζάκι, ξεστομίζοντας τη φράση "Κάνε στην άκρη ΜΩΡΗ!". Αλήθεια τώρα; Έλα πείτε το, κάποιος μου έκανε πλάκα από το Nou-Pou, δεν μπορεί! Όταν ζητάω βαρέα κι ανθυγιεινά μου το παίζετε παγώνια! Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως με την έλευση πρωτοβουλιών (όπως το i-bike), φιλικών προς το περιβάλλον και προς τον συνάνθρωπο, θα εξανθρωπιστεί και ο ίδιος ο συνάνθρωπος επιτέλους!




Αφού έκανα πέρα δώθε με τον ενθουσιασμό πεντάχρονου που έβγαλε τις βοηθητικές ρόδες και αφού η φωτογράφος μας με αγριοκοίταζε ζαλισμένη, είπα να επιστρέψω το ποδήλατο στη βάση του.Η επιστροφή είναι μια πανεύκολη υπόθεση. Βρίσκεις κενή θέση, πιέζεις το πλήκτρο που αντιστοιχεί στην κλειδαριά της θέσης πρόσδεσης που επέλεξες και τοποθετείς το ποδήλατο στην κλειδαριά. Η ταυτότητα του κοινόχρηστου ποδηλάτου αναγνωρίζεται αυτόματα και η κλειδαριά ασφαλίζει, εκπέμποντας χαρακτηριστικό ήχο. Επιλέγοντας το κατάλληλο πλήκτρο (YES/ΝΑΙ – NO/ΟΧΙ) δηλώνεις αν το κοινόχρηστο ποδήλατο που επέστρεψες είναι σε καλή κατάσταση. Ελέγχεις πάντα πριν φύγεις, ότι η κλειδαριά ασφάλισε. Εύχομαι αυτή η συνήθεια του ποδηλάτου να μπει στην καθημερινότητά μας, μαζί με τη γυμναστική και την καλή διατροφή. Ας μην ξεχνάμε πως κάθε χιλιόμετρο ποδηλασίας εξοικονομεί 271 γραμμάρια CO2 σε σχέση με τη χρήση αυτοκινήτου για την ίδια απόσταση, βελτιώνοντας τη ζωή μας. Γι' αυτό ελπίζω να γίνει δεύτερη φύση μας. Και τότε σίγουρα ο κόσμος μας θα έχει γίνει λίγο καλύτερος. 


Πηγή:
http://www.nou-pou.gr/articles/fitness/pairnw-ena-koinoxrhsto-podhlato-kai-feygw-gia-glyfadiwtiko-adynato/