Κυριακή, 17 Ιουλίου 2016

ΝΟΤΙΑ ΚΥΝΟΥΡΙΑ: Πιλοτική λειτουργία ενοικίασης ποδηλάτων


Θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν οι δημότες και οι επισκέπτες του Δήμου Νότιας Κυνουρίας, όπως γίνεται και σε πολλές άλλες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νότιας Κυνουρίας ενέκρινε κατά πλειοψηφία την εφαρμογή πιλοτικής λειτουργίας συστήματος ενοικίασης 10 κοινόχρηστων ποδηλάτων που προμηθεύτηκε ο Δήμος με πρόγραμμα LEADER και θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν οι δημότες μας και οι επισκέπτες, όπως γίνεται και σε πολλές άλλες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Αυτά τα 10 ποδήλατα θα έχουν 2 σταθμούς βάσης: O ένας βρίσκεται στο χώρο του Δημοτικού πάρκινγκ, έναντι του κτηρίου της Φάμπρικας Πολιτισμού και ένα στο λιμάνι της Πλάκας (φωτο), εφοδιασμένους με ηλεκτρονικές κλειδαριές και επικοινωνία με το κέντρο σύστημα διαχείρισης - Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης, ενοικίαση χρήσης.

Με το σύστημα αυτό οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να κάνουν χρήση των ποδηλάτων αφού πρώτα προμηθευτούν ειδική συνδρομητική κάρτα η οποία πλέον δένεται με το χρήστη. Για την έκδοση της συνδρομητικής κάρτας χρειάζεται να γίνει η κατάλληλη αίτηση, προσκομίζοντας αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο στα γραφεία του Δήμου, όπου θα γίνεται και η καταχώρηση στον χρήστη στο κεντρικό σύστημα. Με την κάρτα ο χρήστης θα είναι σε θέση να αποδεσμεύει ένα ποδήλατο από τη βάση, προβάλλοντας την κάρτα στον κατάλληλο αισθητήρα, να κάνει χρήση του ποδηλάτου και τελικά να το επιστρέφει στο σταθμό όπου υπάρχει η ελεύθερη βάση.

Οι ενέργειες αποδέσμευσης ενός ποδηλάτου από το Σταθμό και επαναεισαγωγής του ελέγχονται και καταγράφονται από το κεντρικό σύστημα. Για την αποδέσμευση του ποδηλάτου από ένα σταθμό μπορούν να καθοριστούν κριτήρια, όπως το να ενεργοποιηθεί χρέωση ή έλεγχος για το αν στη συνδρομητική κάρτα υπάρχουν διαθέσιμες μονάδες.

Στα πλαίσια της πιλοτικής λειτουργίας δεν θα υπάρχει κάποια χρέωση. Σε επόμενη φάση η έκδοση συνδρομητικής κάρτας καθώς και η χρήση της Υπηρεσίας θα ακολουθεί την τιμολογιακή πολιτική που θα καθορίσει ο Δήμος με κατάλληλη Κανονιστική Απόφαση.

Από την πιλοτική λειτουργία του συστήματος θα εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα που θα βοηθήσουν στον καθορισμό της οριστικής λειτουργίας του, ενώ υπάρχει προοπτική το σύστημα να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές του Δήμου όπως ο Τυρός και τα Πούλιθρα.

Πηγή:
http://www.arcadia938.gr/index.php/epikairotita/7457-pilotiki-litourgia-enoikiasis-podilaton

Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2016

Αυτός είναι μάλλον ο εντυπωσιακότερος ποδηλατόδρομος του κόσμου


Κάποιοι ποδηλάτες πόλεων αναγκάζονται να μετακινούνται μέσα σε ζούγκλες μπετόν και πάνω σε γκρι άχαρους δρόμους. Υπάρχουν και μερικές πόλεις που είναι λίγο πιο τυχερές και έχουν ακόμη μερικά δέντρα κατά μήκος των διαδρομών τους, αλλά στο Ώκλαντ στη Νέα Ζηλανδία, μια ροζ έντονη γραμμή διασχίζει την πόλη και μεταμορφώνει εντυπωσιακά το αστικό τοπίο για τους ποδηλάτες και τους πεζούς. 

 Το "LightPathAKL," είναι μέρος του κεντρικού ποδηλατόδρομου και έχει μήκος 600 μέτρα. Πριν μεταμορφωθεί, ήταν ένα ακόμη τμήμα του παλιού και αχρησιμοποίητου αυτοκινητόδρομου, αλλά το αρχιτεκτονικό γραφείο Monk Mackenzie και οι designer τοπίου LandLab έκαναν τη δραματική παρέμβαση που του έδωσε νέα χρήση και εμφάνιση που εκπλήσσει. 

 Το βράδυ, τα πάνω από 300 φωτεινά LED κουτιά ενεργοποιούνται και κάνουν το έργο αυτό ακόμη πιο εντυπωσιακό καθώς μοιάζει με ένα ροζ χείμαρρο που διασχίζει την πόλη. 

 Το εντυπωσιακό πρότζεκτ εντάχθηκε πριν λίγες μέρες στη λίστα των υποψηφίων για τα διεθνή βραβεία αρχιτεκτονικής World Architecture Awards 2016, στην κατηγορία των μεταφορών. 





Πηγή:
http://www.lifo.gr/articles/architecture_articles/107580

Τρίτη, 12 Ιουλίου 2016

Τα κοινόχρηστα μπισικλέτια από τη Σαλονίκη


Η BrainBox, μια εταιρεία που έχει επενδύσει στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας, προχώρησε σε συμφωνία για την εγκατάσταση αυτόματων συστημάτων μίσθωσης κοινοχρήστων ποδηλάτων σε πόλεις της Τουρκίας

Ένας από τους βασικούς τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας BrainBox Πληροφορική ΑΕ http://www.brainbox.gr/ , που ξεκίνησε τη διαδρομή της το 2008 -με την έδρα της να παραμένει σταθερά στην πόλη της Θεσσαλονίκης-, είναι και εκείνος της βιώσιμης κινητικότητας. Τι σημαίνει κάτι τέτοιο στην πράξη και κυρίως σε απλά ελληνικά; Πρόκειται για τον σχεδιασμό, την οργάνωση, την επιμέλεια, αλλά και την προώθηση λύσεων που συνδυάζουν πολλά και διαφορετικά συστήματα και πλατφόρμες με σκοπό να κάνουν καλύτερη τη ζωή του πολίτη μέσα σε μια πόλη. Μια από αυτές τις έξυπνες και δημιουργικές λύσεις αφορούν και το λεγόμενο bikesharing, δηλαδή τη μελέτη, κατασκευή και εγκατάσταση συστημάτων αυτόματης μίσθωσης ποδηλάτων. Η εταιρεία μέχρι τα τώρα έχει υπό την διαχείριση της 2.000 ενεργά κοινόχρηστα ποδήλατα και εγκατεστημένα συστήματα αυτόματης μίσθωσης ποδηλάτων σε 26 πόλεις.

Το bikesharing τώρα θα περάσει την BrainBox στην άλλη μεριά των συνόρων, στην άλλη μεριά του Αιγαίου. Η εταιρεία προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας για την εγκατάσταση αυτόματων συστημάτων μίσθωσης κοινοχρήστων ποδηλάτων στην Τουρκία. Η συμφωνία, σύμφωνα με όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, προβλέπει την εγκατάσταση πιλοτικών συστημάτων από μεγάλη τουρκική εταιρία κατασκευής ποδηλάτων σε πόλεις της γείτονος.

Ο Γιώργος Βουλγαρούδης, ιδρυτής and CEO της BrainBox επισημαίνει σχετικά: «Η εξωστρέφεια αποτελεί μακροπρόθεσμη στρατηγική για την BrainBox και η αγορά της Τουρκίας αποτελεί για εμάς ένα απολύτως φυσιολογικό βήμα, λόγω της γεωγραφικής και πολιτιστικής της εγγύτητας. Πιστεύω ότι ανοίγουμε ένα ιδιαιτέρως ενδιαφέρον καινούργιο κεφάλαιο σε μία πολύ σημαντική αγορά, με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξη.» 

H τουρκική οικονομία είναι η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Για την BrainBox, η επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Τουρκία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής της, ιδιαίτερα υπό το πρίσμα της ευρωπαϊκής προοπτικής της. Το θετικό μακροοικονομικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα χαμηλή διείσδυση των κοινοχρήστων ποδηλάτων στην καθημερινή ζωή της Τουρκίας, αναμένεται να οδηγήσουν σε μεγάλη αύξηση των εγκατεστημένων πόλεων με το ελληνικό σύστημα bike sharing τα επόμενα χρόνια». 

Σήμερα, η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία συστημάτων αυτοματοποιημένης μίσθωσης κοινοχρήστων ποδηλάτων στη νοτιοανατολική Ευρώπη, έχοντας εγκαταστήσει τα μεγαλύτερα έργα του είδους που έχουν υλοποιηθεί έως σήμερα.

Τα EasyBike αποτελούν σύγχρονα και λειτουργικά συστήματα μίσθωσης κοινοχρήστων ποδηλάτων που έχουν αναπτυχθεί από την ίδια την εταιρεία και ενσωματώνουν τεχνολογίες δοκιμασμένες στην Ευρώπη, με στοιχεία προσαρμοσμένα στην ελληνική πραγματικότητα. Επιτρέπουν την πρόσβαση σε ποδήλατα με αυτοματοποιημένο τρόπο και υπολογίζουν τον πραγματικό χρόνο χρήσης των ποδηλάτων και τη χρέωση που αντιστοιχεί. Το EasyBike μπορεί να εξυπηρετήσει συνδρομητές που διαθέτουν ειδική ηλεκτρονική κάρτα για να παραλαμβάνουν και να παραδίδουν ποδήλατα, αλλά και περιστασιακούς χρήστες οι οποίοι με τη χρήση κινητού τηλεφώνου και πιστωτικής κάρτας μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στα ποδήλατα.

Πηγή:
http://www.protothema.gr/city-stories/article/594469/ta-koinohrista-bisikletia-apo-ti-saloniki/

Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2016

Το Παρίσι ανοίγει το πρώτο τμήμα λεωφόρου αποκλειστικά για ποδήλατα


Το Παρίσι εγκαινίασε το πρώτο τμήμα μίας λεωφόρου υψηλής ταχύτητας αποκλειστικά για ποδήλατα.

Προς το παρόν, η ταχεία οδός αποτελείται από ένα κομμάτι οδοστρώματος 750 μέτρων, αλλά μέχρι το 2020 θα είναι ένα μόνο μικρό μέρος ενός οδικού δικτύου ποδηλάτων σε όλη την πόλη, μήκους 45 χιλιομέτρων, με την ονομασία «REVe».

Αντί να προσθέσουν απλά ποδηλατοδρόμους στο πλάι ήδη πολυσύχναστων δρόμων, η πόλη επέλεξε να κατασκευάσει ειδικούς, αποκλειστικούς ποδηλατοδρόμους χωρίς μηχανοκίνητα οχήματα, μια κίνηση που σίγουρα θα ενθαρρύνει όσους διστάζουν να χρησιμοποιήσουν ποδήλατο μέσα στην κυκλοφορία της πόλης. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ποδήλατο για να μεταβούν στην εργασία τους κάθε μέρα, η ελπίδα είναι ότι η διαβόητη ατμοσφαιρική ρύπανση της πόλης θα μειωθεί.

Το 2015, οι αξιωματούχοι του Παρισιού ψήφισαν να χρηματοδοτήσουν με 150 εκατομμύρια ευρώ την επέκταση και βελτίωση των υποδομών ποδηλασίας της πόλης. Η πόλη δημιούργησε ένα νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας που είναι πιο φιλικός προς τους ποδηλάτες, όπως να τους επιτρέπει να στρίβουν σε ορισμένες διασταυρώσεις χωρίς να περιμένουν το πράσινο φως. Η πόλη σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει νέους χώρους στάθμευσης ποδηλάτων, ποδηλατοδρόμους διπλής κατεύθυνσης πάνω σε μονόδρομους και έξυπνα συστήματα φωτεινής σηματοδότησης που δίνουν προτεραιότητα στους ποδηλάτες.

Μια μελέτη του 2014 έδειξε ότι τα ποδήλατα αποτελούν μόνο το 5% της καθημερινής κίνησης της πόλης, αντιπροσωπεύοντας 225.000 ταξίδια. Ενώ αυτό μπορεί να φαίνεται μεγάλος αριθμός, ωχριά σε σύγκριση με τα 15,5 εκατ. ταξίδια με το αυτοκίνητο που γίνονται καθημερινά μέσα στην πόλη. Ενδεικτικά στην Κοπεγχάγη οι ποδηλάτες αντιπροσωπεύουν το 55% της κίνησης και στο Άμστερνταμ το 43%. Οι αξιωματούχοι του Παρισίου ευελπιστούν πως τα νέα μέτρα θα ανεβάσουν το ποσοστό αυτό στο 15% έως το 2020.

Πηγή:
http://www.naftemporiki.gr/story/1125120/to-parisi-anoigei-to-proto-tmima-leoforou-apokleistika-gia-podilata

Πάτρα: Χιλιάσαμε τους χρήστες των κοινόχρηστων ποδηλάτων


Δεν είναι όμως μόνο η ένδειξη σεβασμού των πολιτών στο σύστημα που κρίνεται θετικά στους έξι πρώτους μήνες λειτουργίας των κοινόχρηστων ποδηλάτων. Οι περισσότεροι χρήστες τους είναι νεαρής ηλικίας, στοιχείο που επιτρέπει την εκτίμηση ότι οι νέοι πολίτες της Πάτρας «μπολιάζονται» με μια διαφορετική κουλτούρα, οικολογική και φιλική προς το περιβάλλον.

Οι πρώτοι μήνες λειτουργίας του συστήματος έχουν αναδείξει ορισμένα ζητήματα που χρειάζονται να τύχουν της προσοχής των χρηστών και των φορέων διαχείρισης των κοινόχρηστων ποδηλάτων.

Ο χρήστης θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός στην επιστροφή του ποδηλάτου, καθώς αν δεν έχει αναγνωριστεί από το σύστημα και ασφαλιστεί στη θέση πρόσδεσης, θα χρεωθεί με το ποσό των 400 ευρώ. Γι' αυτό και ο χρήστης πρέπει να γνωρίζει ότι εάν για κάποιο λόγο το ποδήλατο δεν αναγνωρισθεί από το σύστημα, η κλειδαριά μετά από μερικά δευτερόλεπτα ανοίγει, το ποδήλατο δεν είναι πλέον ασφαλισμένο και παραμένει χρεωμένο στον ίδιο.

Πηγή:
http://www.pelop.gr/?page=article&docid=296292&srv=5

Δευτέρα, 4 Ιουλίου 2016

Νορβηγοί τουρίστες που έφτασαν στην Κρήτη με ποδήλατα από τη Νορβηγία!


«Ποδηλάτρεις» της Κρήτης δηλώνουν δύο Νορβηγοί που ταξίδεψαν με ποδήλατα από τη χώρα τους, με σκοπό να συγκεντρώσουν χρήματα για ίδρυμα της Νορβηγίας που ασχολείται με παθήσεις των ματιών και παράλληλα να κάνουν τις διακοπές τους στο αγαπημένο τους νησί.

Ο λόγος για τον Φρέντικ Κλάουσεν και το γιό του Στίβ, που διέσχισαν την Ευρώπη με τα ποδήλατά τους και κατέληξαν τα Χανιά και σήμερα τιμήθηκαν από το Δήμο της πόλης.

«Σας καλωσορίζω στο δήμο Χανίων και σας συγχαίρω για την ιδέα και το κουράγιο σας να ξεκινήσετε αυτό το μεγάλο ταξίδι με τα ποδήλατά σας από την Νορβηγία και να φτάσετε να είστε σήμερα μαζί μας εδώ στα Χανιά», είπε ο δήμαρχος Τάσος Βάμβουκας, απευθυνόμενος στους δύο Νορβηγούς, τους οποίους συνόδευαν μέλη των οικογενειών και οι ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου στο οποίο διαμένουν.

Οι δύο τουρίστες, στους οποίους δόθηκαν αναμνηστικά δώρα, διέσχισαν τη Δανία, τη Γερμανία, τη Σλοβακία, τη Τσεχία, τη Σερβία και το Μαυροβούνιο, για να φθάσουν στην Κρήτη την οποία επισκέπτονται τα δέκα τελευταία χρόνια.

Για την καμπάνια τους επέλεξαν φέτος ως μέσο μετακίνησης το ποδήλατο διανύοντας επί 21 ημέρες, 190 χιλιόμετρα κάθε ημέρα.

Μάλιστα, κατά την παραμονή τους στο νησί χρησιμοποιούν τα ποδήλατα τους ως μέσα μεταφοράς γνωρίζοντας κάθε γωνιά του νησιού.

Πηγή:
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=114049667