Δευτέρα, 29 Φεβρουαρίου 2016

Ποδήλατα διαστημικής τεχνολογίας


Από την διαστημική τεχνολογία αντλούν γνώσεις οι σχεδιαστές καταναλωτικών αγαθών ανάμεσα τους οποίους και κάποιοι κατασκευαστές ποδηλάτων προηγμένης σχεδίασης με υλικά το τιτάνιο και τα ανθρακονήματα.

Χρησιμοποιώντας την πολλά υποσχόμενη τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης υλικών και αντικειμένων οι σχεδιαστές της Αυστραλιανής εταιρίας Bastion Cycles παράγουν κρίσιμα για την αντοχή του ποδηλάτου τμήματα από τιτάνιο στα οποία συνδέονται σημαντικά τμήματα του σκελετού.


Tιτάνιο, ανθρακονήματα και τρισδιάστατη εκτύπωση

Συνδυάζοντας αυτό το ελαφρύ υλικό με ανθρακονήματα κατασκευάζουν χαμηλού βάρους εξαιρετικά ανθεκτικό στις καταπονήσεις σκελετό ποδηλάτων. Είναι μάλιστα σημαντικό ότι τα ποδήλατα τους κατασκευάζονται κατά παραγγελία από τους πελάτες τους.

Οπως αναφέρουν οι ειδικοί της εταιρίας σε αντίθεση με τις καθιερωμένες τεχνικές η τρισδιάστατη εκτύπωση συγκεκριμένων τμημάτων του σκελετού προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε τομείς όπως η ακρίβεια, η αντοχή και ο μικρός σχετικά χρόνος παραγωγής.

Επίσης επιτρέπει την τοπική επισκευή χωρίς την ανάγκη πλήρους αποσυναρμολόγησης ή άλλων απαιτητικών εργασιών, για μικρότερο κόστος και λιγότερες εργατοώρες.

Χρησιμοποιώντας λέιζερ λιώνουν αεροδιαστημικής σύνθεσης πούδρα τιτανίου και κατασκευάζουν κατά στρώσεις τους συνδέσμους του σκελετού.

Για ακόμη μεγαλύτερη αντοχή του υλικού σε καταπονήσεις στο εσωτερικό του τοποθετείται ένα είδος πλέγματος με αποτέλεσμα το πάχος των τοιχωμάτων να είναι πολύ μικρό. Επιδιώκοντας εξοικονόμηση πόρων κατά την παραγωγή πέτυχαν η κατασκευή των εξαρτημάτων αυτών να μην χρειάζεται περισσότερο από μια ημέρα.

Η συγκεκριμένη τεχνική έχει πολλά πλεονεκτήματα καθώς προσφέρει συνολικώς μεγάλη αντοχή, ευκολία στην σχεδίαση μοντέρνων σχημάτων αλλά και στην συναρμολόγηση του ποδηλάτου επειδή δεν χρησιμοποιούν συγκολλήσεις. Αντίθετα εισάγουν κάθε ένα από τα δυο άκρα των σωλήνων από ανθρακονήματα στους συνδέσμους τιτανίου, στην ουσία συνομολογώντας τον σκελετό.

Σε περίπτωση σοβαρού προβλήματος από καταπόνηση επειδή δεν υπάρχουν συγκολλήσεις μπορεί να αφαιρεθεί μόνον ο συγκεκριμένος σωλήνας του σκελετού που υπέστη την ζημιά χωρίς επιπρόσθετες εργασίες, κόστος και μεγάλη διάρκεια της επισκευής.


Ποδήλατα κατά παραγγελία

Μια ακόμη πρωτοποριακή επιλογή της Αυστραλιανής εταιρίας είναι η δυνατότητα της να κατασκευάζει τα προηγμένης τεχνολογίας ποδήλατα κατόπιν παραγγελίας με αποτέλεσμα να έχουν και ένα «προσωπικό» χαρακτήρα.

Ο υποψήφιος αγοραστής μπαίνει σε ένα ανοιχτό πόρταλ και σχεδιάζει το ποδήλατο του κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι διαστάσεις να είναι προσαρμοσμένες στο σώμα του. Επίσης επιλέγει και την οδική συμπεριφορά που θα τον ικανοποιεί, επομένως τα οδικά χαρακτηριστικά του ποδηλάτου.

Αυτό δεν απέχει και πολύ από μια γενικότερη προοπτική στο μέλλον τα αυτοκίνητα και αλλά προϊόντα να κατασκευάζονται κατόπιν παραγγελίας με προσωπική επιλογή του αγοραστή σε σημαντικούς τομείς του οχήματος, κυρίως δε στην εμφάνιση.


Ιαπωνικά ποδήλατα τιτανίου

Από την κούρσα για ολοένα καλύτερα και ανθεκτικότερα ποδήλατα ασφαλώς και δεν λείπουν οι Ιάπωνες που συχνά πρωτοπορούν σε πολλούς τομείς της προηγμένης τεχνολογίας

Ηδη από πέρυσι ανακοίνωσαν ότι κατασκευάζουν ποδήλατα δρόμου με το υλικό τιτάνιο, σε τρία διαφορετικά κράματα που είναι εξαιρετικά ανθεκτικό και ελαφρύ. Τα πρωτοποριακής σύλληψης ποδήλατα σχεδιάζονται από την Miyake Design στο Τόκιο και παράγονται από την Futaka Precision Machinery με έδρα το Κιότο.

Οι Ιάπωνες επισημαίνουν με έμφαση ότι παραδοσιακά εμπνέονται από τους Σαμουράι μεταφέροντας έτσι την μεγάλη παράδοση τους στο σήμερα.

Σε αντίθεση με άλλες τεχνικές παραγωγής αντί για τον συμβατικό τρόπο κύρτωσης των τμημάτων του σωληνωτού σκελετού χρησιμοποιείται κάτι πιο σύνθετο με βάση την λεγόμενη «συγκόλληση TiG». Συνολικώς το αποτέλεσμα τους δικαιώνει καθώς θεωρείται ότι έτσι αποτίουν φόρο τιμής στην παραδοσιακή πανοπλία των Σαμουράι.

Πηγή:
http://www.efsyn.gr/arthro/podilata-diastimikis-tehnologias

Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2016

ECOMOBILITY: ΤΟ 48% ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΜΠΟΔΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 52%


Τις προτάσεις τους για να βελτιώσουν την προσβασιμότητα σε δημόσιους χώρους και κτήρια διαμορφώνουν αυτό το χρονικό διάστημα μαθητές γυμνασίων και ειδικών σχολείων σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ecomobility για την οικολογική μετακίνηση στις πόλεις.

Συγκεκριμένα, από τις 8 Φεβρουαρίου ομάδες εργασίας συγκροτήθηκαν σε 35 πόλεις και μέχρι τις 10 Μαρτίου θα ολοκληρώσουν τις προτάσεις τους ώστε στις 16 Απριλίου να παρουσιαστούν στην Αθήνα, στο αμφιθέατρο του υπουργείου Μεταφορών. Η καλύτερη εργασία θα φιλοξενηθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες. Από τη Θεσσαλονίκη, όπου ο θεσμός επαναλαμβάνεται για 13η χρονιά, συμμετέχουν 15 σχολεία, 12 Γυμνάσια και τρία ειδικά σχολεία, και οι σχετικές προτάσεις παρουσιάζονται από χθες μέχρι και σήμερα στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Όπως τόνισε ο συντονιστής της πρωτοβουλίας ecomobility, Θάνος Ζαφειρόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, «το 48% του πληθυσμού της χώρας εμποδίζεται από το υπόλοιπο 52%». Την κατάσταση που επικρατεί, πρόσθεσε, μπορεί να τη διαπιστώσει ο καθένας αν πάρει ένα καροτσάκι και προσπαθήσει να μετακινηθεί σε μια πόλη, συναντώντας μπροστά του παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, κολώνες, τραπεζοκαθίσματα, κάδους απορριμμάτων που δεν έχουν αποστάσεις μεταξύ τους και οτιδήποτε άλλο. Και το θέμα δεν αφορά μόνο όσους αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα αλλά επίσης τους ηλικιωμένους, τις μητέρες με τα παιδικά καροτσάκια, όσους έχουν στα χέρια μια βαλίτσα, τους προσωρινά τραυματισμένους και πολλούς ακόμη.

Σε ό,τι αφορά την πρωτοβουλία ecomobility, σημείωσε ότι προτάσεις που προέρχονται από το χώρο των μαθητών και των νέων έχουν υλοποιηθεί στις περιπτώσεις του πεζόδρομου στην Κατερίνη, του πεζόδρομου της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και του ποδηλατόδρομου στη Θεσσαλονίκη. «Δεν χρειάζονται πάντα χρήματα. Αρκεί η φαντασία, η καλή διάθεση, μια απλή χάραξη και βέβαια σεβασμός ώστε να μην καταπατάται ο ελεύθερος χώρος» σημείωσε.

Στις προτάσεις που προέρχονται από μαθητές ειδικών σχολείων αναφέρθηκε η συντονίστρια του προγράμματος στη βόρεια Ελλάδα, Αντωνία Δαρδιώτη. «Προβλήματα έχουν διαπιστωθεί σε πολλές πόλεις, όχι σε μία» είπε και πρόσθεσε ότι παιδιά με κινητικές δυσκολίες αναφέρουν ζητήματα προσβασιμότητας ακόμη και στο σχολείο τους, όπου στην είσοδο βρίσκονται σταθμευμένα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίσουν την αυλή. «Ακόμη και τα ίδια τα κτίρια που στεγάζουν παιδιά με κινητικές δυσκολίες δεν έχουν προδιαγραφές προσβασιμότητας, όπως ασανσέρ, ειδικές σκάλες και ράμπες» είπε και τόνισε ότι στο πλαίσιο του ecomobility τα ίδια τα παιδιά προσπαθούν να βρουν λύσεις για να λύσουν προβλήματα στον ίδιο το χώρο τους. Παράλληλα έγινε γνωστό ότι στις 24 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας η δράση «άφωνοι μπροστά στο πρόβλημα», κατά την οποία μαθητές και φορείς ενός τόπου θα σταθούν μπροστά από κτίρια με προβλήματα προσβασιμότητας και θα πραγματοποιήσουν σιωπηλή διαμαρτυρία για δέκα λεπτά.

«Στόχος μας είναι οι προτάσεις των σχολείων από τον δήμο Θεσσαλονίκης, μετά το πέρας των διαγωνιστικών διαδικασιών και των αξιολογήσεων να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου» είπε από την πλευρά του ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης για δράσεις παιδείας, Αναστάσιος Τελίδης. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο σχολικό δακτύλιο και τις σχετικές παρεμβάσεις γύρω από σχολικά συγκροτήματα για τη βελτίωση της προσβασιμότητας των μαθητών σε αυτά.

Πηγή:
http://greenagenda.gr/ecomobility/

Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016

Velo Lab: Χειροποίητα ποδήλατα «Made in Greece» που ταξιδεύουν στην Αγγλία, την Γερμανία και το Κατάρ


Ο Στάθης Στασινόπουλος θυμάται ότι από μικρό παιδί του άρεσε να παίρνει το ποδήλατό του και να κάνει βόλτες, να κάνει ορεινή ποδηλασία, BMX, αγωνιστική ποδηλασία, μέχρι που μεταμορφώθηκε σε έναν αστικό ποδηλάτη. Επειδή, όμως, η αγάπη του για το ποδήλατο ήταν μεγάλη αποφάσισε να την συνδυάσει με τις γνώσεις του ως μηχανολόγος και να ιδρύσει το 2013 την εταιρεία Velo Lab, όπου σχεδιάζει, κατασκευάζει και εξάγει χειροποίητα ποδήλατα. Έχοντας στο βιογραφικό του πολλές καινοτομίες, όπως το Folding Project, ένα αναδιπλούμενο ποδήλατο, αλλά και το manager magazine να κατατάσσει ένα από τα ποδήλατά του μέσα στα 11 καλύτερα της έκθεσης Eurobike στη Γερμανία, ο Στάθης Στασινόπουλος, design engineer και ιδρυτής της Velo Lab, πιστεύει ότι αν έχει κανείς τόλμη, όλα βρίσκουν τον δρόμο τους ακόμα και στον πολύ ανταγωνιστικό χώρο του ποδηλάτου.


Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με τον κόσμο των ποδηλάτων;
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ως παιδί είμαι πάνω σε ένα ποδήλατο. Τα πρώτα εφηβικά χρόνια με τα ΒΜΧ και αργότερα με τους αγώνες, είτε ορεινής ποδηλασίας MTB είτε με την κλασσική ποδηλασία δρόμου και πίστας. Μοιραία σταμάτησα την αγωνιστική ποδηλασία περί το 2006 και άρχισα να μεταμορφώνομαι σταδιακά σε αστικό ποδηλάτη. Κάπου εκεί με κατέλαβε και η εμμονή της σχεδίασης και κατασκευής του δικού ποδηλάτου. Θυμάμαι σαν φοιτητής στο Τμήμα Μηχ/γιας των ΤΕΙ, είχα ζητήσει ως διπλωματική εργασία την μελέτη ενός ποδηλάτου που ποτέ δεν πήρα. Και όπως όλα τα απωθημένα, έτσι και αυτό, κάποια στιγμή βγήκε στην επιφάνεια.

Μίλησέ μας λίγο για το Folding Project;
Το Folding Project είναι ένα αναδιπλούμενο ποδήλατο με μεγάλους τροχούς, full size όπως λέγετε, με ριζοσπαστική σχεδίαση, χωρίς δηλαδή το κλασσικό τριγωνικό σχήμα που έχουμε συνηθίσει και χωρίς το κλασσικό πιρούνι και ψαλίδι που συναντάμε σε όλα τα ποδήλατα. Με industrial design μορφή και μεγάλες τετραγωνικές διατομές από αλουμίνιο, που επίσης δεν συνηθίζεται στο χώρο του bike industry. Η αρχική έμπνευση ήρθε περί τα τέλη του 2010 και σύμφωνα με την παραπάνω εμμονή, έπρεπε αν είναι ελαφρύ, άκαμπτο με άρτια γεωμετρία προερχόμενη από το χώρο της αγωνιστικής ποδηλασίας αλλά με περισσότερο άνετη θέση οδήγησης και ταυτόχρονα να έχει και το χαρακτηριστικό της αναδίπλωσης. Μοναδικά χαρακτηριστικά για ποδήλατο folding/σπαστό. Οι μεγάλες δε επιφάνειες προσφέρονται ως καμβάς για graphic arts και adds. Το έναυσμα για την εμπορική αξιοποίηση δόθηκε το 2012 στο Athens Bike Festival όπου ένα πρωτότυπο FP ζωγραφισμένο στο χέρι, παρουσιάστηκε ως έργο τέχνης στην έκθεση Bike Art. Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον από το κόσμο του ποδηλάτου οδήγησε ένα χρόνο μετά στην Ίδρυση της Velo Lab και στην συμμετοχή του pre-production μοντέλου, στα IF Eurobike Design Awards στη Γερμανία. Το 2014 η Velo Lab παρουσιάζει στην μεγαλύτερη έκθεση ποδηλάτου του κόσμου, στην Eurobike στη Γερμανία και την ηλεκτρική έκδοση, το e-FP. Μια έκθεση που συγκεντρώνει περισσότερους από 1300 εκθέτες από όλο τον κόσμο. Σπουδαία παρουσία, με το manager magazine να διακρίνει το ποδήλατο μέσα στα 11 καλύτερα ποδήλατα πόλης της έκθεσης και τις πρώτες πωλήσεις να ακολουθούν. Το Μάρτιο του 2015 παρουσιάζεται ακόμα ένα μοντέλο στο Berliner Fahrradscau στο Βερολίνο, το μη αναδιπλούμενο σπορ ποδήλατο πόλης NFP όπου και κλείνει την μέχρι τώρα γκάμα.

Όλα τα ποδήλατα είναι χειροποίητα. Πόσος χρόνος χρειάζεται για να φτιάξεις ένα ποδήλατο;
Για την κατασκευή του ποδηλάτου χρειάζονται περίπου 3 εβδομάδες εκτός αν υπάρχουν ιδιαίτερες custom απαιτήσεις. Ο πελάτης επιλέγει χρώμα και αν θέλει γραφικά και το ποδήλατο κατασκευάζεται σύμφωνα με τις ποδηλατικές συνήθειες και ανάγκες (σχέσεις μετάδοσης, πάχος ελαστικού κλπ)

Ποια είναι η διαδικασία για να παραγγείλει κάποιος ένα ποδήλατο από εσένα;
Αρκεί ένα mail για να ξεκινήσει μια επικοινωνία. Ο πελάτης μπαίνει στην λίστα κατασκευής (build list) από την στιγμή που λάβω τo έντυπο παραγγελίας με τα σωματομετρικά στοιχεία και την απαραίτητη προκαταβολή.

Πριν από μερικά χρόνια στην Ελλάδα το ποδήλατο έκανε έντονη εμφάνιση. Πιστεύεις ότι είναι η φούσκα ή μόδα ή ότι θα γίνει συνήθεια για τους 'Ελληνες;
Εδώ και πολλά χρόνια, στις "ποδηλατικά" πολιτισμένες Ευρωπαϊκές χώρες, η μετακίνηση με το ποδήλατο ήταν πάντα στο καθημερινό "μενού" μετακίνησης. Χώρες που είχαν καταλάβει από νωρίς ότι το ποδήλατο βοηθάει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων. Πολύ φοβάμαι ότι κάποιος το έχει σβήσει από το Ελληνικό "μενού". Δεν βλέπω να αναπτύσσετε άμεσα ποδηλατική κουλτούρα σ' αυτό το τόπο γιατί διατηρούμε με σθένος κυρίως τις κακές συνήθειες.

Έχεις ξεκινήσει να κάνεις εξαγωγές. Πόσο εύκολο είναι για έναν Έλληνα να κάνει ένα τέτοιο επιχειρηματικό βήμα στο εξωτερικό, στον συγκεκριμένο χώρο κατασκευής ποδηλάτου;
Πριν χρόνια, η δημιουργία μιας εταιρίας σχεδίασης και κατασκευής ποδηλάτου με στόχο εξαγωγές θα μου φάνταζε ως ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ο χώρος του ποδηλάτου είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός με πολύ μεγάλες εταιρίες και δυνατά ονόματα με τεράστια budget. Δεν ξυπνάς ένα πρωί και λες ότι σήμερα θα κάνω bike design εταιρεία. Όλα βρίσκουν το δρόμο τους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Χρειάζεται αρετή και τόλμη γιατί η χώρα δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω πάρα μόνο αντικίνητρα και ανύπαρκτη χρηματοδότηση. Οι πρώτες πωλήσεις ήρθαν με την παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις. Οι πωλήσεις, λίγες αλλά σημαντικές, στην Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, Ελβετία ακόμα στα Σκόπια και στο Κατάρ.

Πάνω σε τι νέο δουλεύεις αυτή τη στιγμή;
To 2015 ολοκλήρωσα την σχεδίαση ενός ποδηλάτου bike sharing - κοινόχρηστης χρήσης - για μια τρίτη εταιρία το οποίο παρουσιάστηκε στην παγκόσμια έκθεση SmartCityExpo στην Βαρκελώνη τον περασμένο Νοέμβριο ενώ σχεδόν σ' ένα μήνα θα παρουσιάσω σε έκθεση ποδηλάτου στο Βερολίνο ένα cargo bike - ποδήλατο μεταφοράς φορτίων- εξοπλισμένο με ένα καινοτόμο σύστημα διεύθυνσης με συρματόσχοινα και συνολικό βάρος κάτω απο 18 kg- το ελαφρύτερο στο είδος του. Επίσης ετοιμάζεται και ένα τρίκυκλου cargo bike για μια φιλική προς τα ποδήλατα, Ελληνική εταιρία που θα βγει στους δρόμους σε λίγες εβδομάδες.

Πηγή:
http://www.huffingtonpost.gr/2016/02/20/life-velo-lab-xeiropoiita-podilata_n_9271462.html

Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2016

Αυτά τα ποδήλατα γράφουν το όνομά σου


Ο Ελβετός Art Director Juri Zaech παρουσιάζει μία έξυπνη και πρωτότυπη σειρά από ποδήλατα.

Με παρότρυνση των φίλων του στο Παρίσι να τους σχεδιάσει κάτι ιδιαίτερο για το αγαπημένο τους χόμπι, ο Juri Zaech δημιούργησε τη σειρά Write a bike. Η διαφορά σε σχέση με τα ποδήλατα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε μέχρι τώρα είναι ότι το όνομα του κατόχου μετατρέπεται στο πιο καινοτόμο και personalized σκελετό με τη μορφή επιγραφής. 





Πηγή:
http://mag.sigmalive.com/article/5820/ayta-ta-podilata-grafoyn-onoma-soy-eikones

Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2016

Ανακάλυψε την Αθήνα µε ποδήλατο στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων!

Ανακάλυψε και εσύ την Αθήνα µε ποδήλατο! 

Πρώτος σταθµός η Τεχνόπολη του Δήµου Αθηναίων! 

Το Athens Bikes είναι µια υπηρεσία bike sharing η οποία σου προσφέρει τη δυνατότητα να κυκλοφορείς µε ποδήλατο στην Αθήνα έναντι µικρού αντιτίµου. 

Χρησιµοποιώντας ένα από τα 10 ποδήλατα που βρίσκονται στην Τεχνόπολη έχεις την ευκαιρία να µετακινηθείς στην πόλη χωρίς ταλαιπωρία, αξιοποιώντας παράλληλα τα πολλαπλά οφέλη της ποδηλασίας! 

Οι δύο διαδροµές που προτείνουµε αφορούν βόλτα στα µνηµεία της Αθήνας αλλά και στο εµπορικό τρίγωνο! Μπορείς ακόµα να κάνεις µια βόλτα στον ποδηλατόδροµο της πόλης που ξεκινά από το Γκάζι (γέφυρα Πουλοπούλου) και φτάνει µέχρι το Φάληρο.

Στις 3 Μαρτίου στις 20:00 ο Δήμαρχος της Αθήνας, Γιώργος Καμίνης θα πραγματοποιήσει το συμβολικό Switch On ξεκινώντας από τον Πύργο και καταλήγοντας στο Αεριοφυλάκιο 3.


Σε επισύναψη: Πρόγραμμα και φωτογραφίες








Γραφείο Τύπου
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
Πειραιώς 100, Γκάζι, 210.34.53.548




10 λόγοι για να ξεκινήσετε στη Θεσσαλονίκη τη μετακίνηση με ποδήλατο!


Και ποιος Θεσσαλονικιός δεν έχει αγανακτήσει οδηγώντας στο κέντρο της πόλης; Πόσοι από εσάς έχετε ξοδέψει αρκετή ώρα για να βρείτε μια θέση παρκινγκ; Πόσοι από όλους μας δεν είμαστε απογοητευμένοι με την ασυδοσία του ΙΧ και την επιμονή πολλών να το χρησιμοποιούν με επιμονή προκαλώντας ασφυξία στο ιστορικό κέντρο εις βάρος όλων μας;

Η Ελλάδα μπορεί να απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί η Δανία του Νότου, αλλά η Θεσσαλονίκη έχει μια ευκαιρία να γίνει μια πόλη σαν την Κοπεγχάγη με τον χαρακτηρισμό της ως Ποδηλατούπολη. Ένα μικρό αλλά σημαντικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων που λειτουργεί στην πόλη και ακούει στ’ όνομα «Thessbike»• ταυτή τη στιγμή αποτελεί τον μεγαλύτερο ιδιωτικό φορέα διάθεσης κοινόχρηστων και ενοικιαζόμενων ποδηλάτων στην Ελλάδα. Οι 8 σταθμοί και τα 200 ποδήλατα που διαθέτει η εταιρεία τελούν υπό τη στήριξη της Εθνικής Τράπεζας και διατίθενται στο κοινό ως υπηρεσία με την επωνυμία I-BIKE.

Στόχος είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης και η καθιέρωση του ποδηλάτου ως βασικού μέσου μετακίνησης. Αν χρειάζεστε λόγους για να αγαπήσετε αυτον τον τρόπο μετακίνησης στην πόλη εμείς σας δίνουμε δέκα.


1) Αποτελεί σύγχρονο τρόπο μετακίνησης

Σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης η ενοικίαση ποδηλάτου και δη η παραλαβή και η παράδοσή του σε διαφορετικά σημεία της πόλης, αποτελεί μια συνήθη πρακτική και προτιμάται από πολλές χιλιάδες πολίτες που «αρπάζουν» ένα ποδήλατο από το σταθμό που βρίσκεται δίπλα τους και φτάνουν στην υποχρέωσή τους άμεσα, γρήγορα και οικονομικά. Με το I – bike προχωράτε ένα βήμα μπροστά, καθώς απλά μ’ ένα σκανάρισμα της ειδικής κάρτας σας, ξεκλειδώνετε το ποδήλατο που θέλετε και φύγατε.

2) Βελτιώνει την ποιότητα της ζωής σας

Η καθημερινή χρήση του ποδηλάτου ως μέσο μεταφοράς και η επιλογή του αντί του αυτοκινήτου, βοηθούν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής σας, καθώς συνεισφέρετε στην ελάττωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, στην ελάττωση των ρίπων, βοηθάτε τον εαυτό σας, καθώς γυμνάζεστε, δεν αγχώνεστε για το παρκινγκ, αισθάνεστε την ελευθερία που αισθάνεται κανείς όταν ποδηλατεί, ενώ ενισχύετε και την ιδέα που θέλει τις πόλεις στις οποίες χρησιμοποιούνται ποδήλατα για τις καθημερινές μετακινήσεις, να διέπονται από πολιτισμό και ευγένεια. Ε δεν το αξίζει αυτό η Θεσσαλονίκη μας;

3) Κάνετε οικονομία στην τσέπη σας

Με την ετήσια συνδρομή να βρίσκεται μόλις στα 30€ και η εξάμηνη στα 20€ (περιλαμβάνεται και η έκδοση της ηλεκτρονικής κάρτας), το πρώτο ημίωρο να είναι δωρεάν και η χρήση στα επόμενα ημίωρα να κοστίζει μόνο 0,5€, σίγουρα δε θα χρειαστεί να καρδιοχτυπήσετε ξανά για την επόμενη αύξηση που θα σημειώσει η τιμή της βενζίνης. Όσον αφορά τους επισκέπτες που δε χρειάζονται εξάμηνη κι ετήσια συνδρομή, το κόστος χρήσης μετράται ανά ώρα και είναι μόνο 1€, ενώ η έκδοση της ειδικής κάρτας κοστίζει 3€, τα οποία κι επιστρέφονται με την επιστροφή της κάρτας. Η φόρτιση της ηλεκτρονικής κάρτας γίνεται με 5€, 10€, 20€, 30€ και 50€.

4) Βρίσκεται παντού στην πόλη

Οι σταθμοί των ποδηλάτων είναι παντού και είναι οι παρακάτω:

CENTRAL PARKING – ΧΑΝΘ στην Πλατεία ΧΑΝΘ εντός του παρκινγκ,
PARKING ΠΛΑΤΕΙΑ στην οδό Βασιλέως Ηρακλείου 47,
ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ στην οδό Προμηθέως 18,
ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ στο Δημαρχείο,
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ στο υπαίθριο παρκινγκ Μεγάρου Μουσικής (Μαρία Κάλλας με προέκταση 25ης Μαρτίου),
ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ 179
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΩΝ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

5) Πανεύκολο στη χρήση

Πιο εύκολο δεν έχει, αρκεί να ξέρεις να κάνεις ποδήλατο. Τα 4 βήματα που χρειάζεται ν’ ακολουθήσεις είναι απλούστατα και το εννοούμε. Κάνεις την έγγραφή σου (την πρώτη φορά), δίνεις την κάρτα σου στον υπάλληλο, παίρνεις το κλειδί, ξεκλειδώνεις και βρίσκεσαι καβάλα στο ποδήλατο. Τόσο απλά.

6) Φτάνεις στον προορισμό σου στο άψε-σβήσε

Ούτε σε πιάνουν φανάρια, ούτε περιμένεις να ξεφορτωθούν οι κούτες από το φορτηγό που έχει κλείσει το δρόμο μπροστά σου, ούτε υπομένεις την κίνηση, επειδή είναι ώρα αιχμής, ούτε τρως δέκα ώρες να στριμώξεις κάπου το αυτοκίνητο, γιατί να το παρκάρεις κανονικά στο κέντρο, ούτε λόγος. Γλιτώνεις άπειρο χρόνο και φτάνεις κύριος ή κυρία στη δουλειά σου. Άσε που έχεις πάρει και το αεράκι σου.

7) Δεν εξαρτάσαι από τον ΟΑΣΘ

Χώρια ότι γλιτώνεις την αναμονή στη στάση, κοιτώντας επίμονα το timetable για το λεωφορείο που σ’ ενδιαφέρει, γλιτώνεις και από το ατελείωτο «στριμωξίδι», τη μουρμούρα των συνεπιβατών σου και την αναστάτωση που επικρατεί σε πολλές από τις ασφυκτικά γεμάτες γραμμές του ΟΑΣΘ. Ανέμελος και ωραίος λοιπόν βρίσκεσαι μακριά από αυτό και απολαμβάνεις τη διαδρομή – βόλτα σου, ενώ προσπερνάς μια μια τις στάσεις, σίγουρα χαμογελώντας ευτυχισμένος που δεν στέκεσαι σε μια από αυτές.

8) Η πιο καλή βόλτα με την παρέα

Φαντάσου να κανονίσεις μια μέρα με την παρέα σου να πάρετε τα ποδήλατα και να εξερευνήσετε κάθε πτυχή της πόλης αυτής• να βρεθείς σε μέρη που δεν έχεις ξαναπάει, γιατί από τη μια σου φαινόταν μακριά με τα πόδια, από την άλλη ήταν δυσπρόσιτα με το αυτοκίνητο. Ε λοιπόν, ίσως έχει έρθει η ώρα. Πάρε τηλέφωνο φίλους και φίλες, οργανωθείτε και οργώστε τη Θεσσαλονίκη. Δε γίνεται να έχετε πάει και παντού, αλλά και παντού να έχετε πάει, έχει άλλη χάρη να είσαι πάνω σ’ ένα ποδήλατο και να απολαμβάνεις την πόλη σου μ’ ένα διαφορετικό τρόπο. Δοκιμάστε το!

9) Ευκαιρία για νέες γνωριμίες και κοινωνικοποίηση

Δεν είναι μόνο ότι θα πιάσεις κουβέντα με άλλους ποδηλάτες. Αυτό, ακόμη και αν σου φαίνεται παράξενο στην αρχή, είναι κάτι που θα συνηθίσεις. Μπορεί όμως να βρεθείς και σ’ ένα μεγάλο γκρουπ ποδηλατών, ανάμεσα σε κόσμο και να γνωρίσεις ανθρώπους πολύ ενδιαφέροντες, που μοιράζονται με σένα την ίδια αγάπη• αυτή για το ποδήλατο. Ετοιμάσου να ανταποδίδεις χαιρετούρες στο δρόμο και σίγουρα η μέρα σου θα πάει καλύτερα!

10) Είσαι άνθρωπος που του αρέσουν τα tours

Το Thessbike έχει μεριμνήσει να ικανοποιήσει κι εκείνους που θα ήταν από τους πρώτους που θα συμμετείχαν σε ξεναγήσεις – δράσεις με ποδήλατο μέσα στην πόλη μας. Η μια ξεκινάει από την πλατεία της ΧΑΝΘ και περιλαμβάνει μια δίωρη περιήγηση στα ιστορικά κτήρια της Θεσσαλονίκης, ενώ η άλλη αρχίζει από την πλατεία Αριστοτέλους και περνάει από τη Νέα Παραλία, ενώ σας κάνει να μάθετε την ιστορία όπως αυτή αποτυπώνεται κατά μήκος της θάλασσας, που είναι στοιχείο άρρηκτα συνδεδεμένο με τον τόπο. Από την άλλη, εάν είστε μεγάλη παρέα, group συνεργατών ή οποιουδήποτε άλλου είδους ομάδα και θέλετε η ξενάγηση να γίνει στις δικές σας ανάγκες, οι άνθρωποι της επιχείρησης είναι έτοιμοι να οργανώσουν tour στα μέτρα σας και θα φροντίσουν, ώστε να σας μείνει αξέχαστο αυτό το «μίνι ταξίδι».

Μετά από το «δεκάλογο του Thessbike» δεν έχετε καμία δικαιολογία για να μη γυμνάζεστε, να επιμένετε πως η κίνηση φταίει που καθυστερήσατε στο ραντεβού που είχατε και να συνεχίζετε να θεωρείτε πως το ποδήλατο είναι μια συνήθεια των υπόλοιπων Ευρωπαίων. Στο χέρι μας είναι να γίνει και δική μας. Καλές διαδρομές!



Πηγή
http://www.outnow.gr/news/ellada-news/10-logi-gia-na-xekinisete-sti-thessaloniki-ti-metakinisi-podilato-photos/

Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2016

Κρήτη: Η βόλτα με τα ποδήλατα ... εξελίχθηκε σε περιπέτεια


Στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων μεταφέρθηκε νωρίς το απόγευμα του Σαββάτου ένας νεαρός ποδηλάτης που κατά τη διάρκεια της βόλτας του σε δύσβατο μέρος των Χανίων, έπεσε με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο κεφάλι, στα πλευρά και στα πόδια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νεαρός άνδρας του οποίου η ηλικία μέχρι στιγμής εκτιμάται γύρω στα 30, είχε πάει στον Σταυρό Ακρωτηρίου μαζί με έναν ακόμη φίλο του προκειμένου να διασχίσουν με τα ποδήλατά τους την περιοχή. 

Ξαφνικά και κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, ο ένας από αυτούς έχασε την ισορροπία του με αποτέλεσμα να πέσει σε μικρό γκρεμό και να τραυματιστεί. Ο δεύτερος, βλέποντας το φίλο του να πέφτει σοκαρίστηκε και σταμάτησε. Άμεσα ενημερώθηκε η Πυροσβεστική της οποίας άνδρες έσπευσαν στο σημείο προκειμένου να ξεκινήσουν τη επιχείρηση διάσωσης.

Λίγη ώρα αργότερα, η Πυροσβεστική κατάφερε να φτάσει εκεί που ήταν οι δύο νεαροί άνδρες και να ανεβάσει τον τραυματισμένο ποδηλάτη πάνω, όπου από εκεί τον περίμενε το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ το οποίο τον παρέλαβε και τον μετέφερε στο νοσοκομείο. Ο δεύτερος, λένε οι πληροφορίες, παρελήφθη από τους οικείους του και είναι καλά στην υγεία του.

Πηγή:
http://www.ekriti.gr/kriti-hania/kriti-i-volta-me-ta-podilata-exelihthike-se-peripeteia#sthash.WtkZyWJI.dpbs

Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016

Στην Τεχνόπολη ο 1ος σταθμός κοινόχρηστων ποδηλάτων της Αθήνας


Στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων αναμένεται να λειτουργήσει ο πρώτος σταθμός κοινόχρηστων ποδηλάτων (bike sharing) της Αθήνας.

Το όνομα των κοινόχρηστων ποδηλάτων είναι ΑTHENSBIKES και τα εγκαίνια είναι προγραμματισμένα για την Πέμπτη 3 Μαρτίου. Ο σταθμός θα βρίσκεται μέσα στον χώρο της Τεχνόπολης και θα διαθέτει 10 ποδήλατα. Οι υπεύθυνοι της Τεχνόπολης θα προτείνουν στους επισκέπτες δύο διαδρομές έναντι μικρού αντιτίμου - στο ιστορικό και εμπορικό τρίγωνο ή στα μνημεία της Αθήνας. Στα «συν» του πρώτου σταθμού κοινόχρηστων ποδηλάτων είναι επίσης ότι βρίσκεται μία «ανάσα» από τον ποδηλατόδρομο Γκάζι - Φάληρο. Συνεπώς όσοι αγαπούν το ποδήλατο θα μπορούν να κάνουν πετάλι με ασφάλεια στον ολοκαίνουριο ποδηλατόδρομο.

Σημειώνεται ότι με αυτόν τον σταθμό κοινόχρηστων ποδηλάτων που εγκαθίσταται στην Τεχνόπολη ο Δήμος Αθηναίων μπαίνει - έστω και καθυστερημένα - στον χάρτη των πόλεων που διαθέτουν κοινόχρηστα ποδήλατα. Μία σημαντική αλλαγή για την Πρωτεύουσα.


Πώς θα γίνεται η ενοικίαση

  1. Επιλέγεις το ποδήλατο που επιθυμείς και πιέζεις το πλήκτρο που αντιστοιχεί στην κλειδαριά που βρίσκεται το ποδήλατο. Με τη διαδικασία αυτή, ενεργοποιείται η ηλεκτρονική οθόνη που βρίσκεται πάνω στη βάση πρόσδεσης των κοινόχρηστων ποδηλάτων.
  2. Πλησιάζεις την προσωπική ηλεκτρονική κάρτα χρήσης του Athens Bikes στον αναγνώστη ακριβώς κάτω από την οθόνη.
  3. Μόλις αναγνωριστεί η κάρτα, η κλειδαριά ανοίγει και το κοινόχρηστο ποδήλατο μπορεί να παραληφθεί και να χρησιμοποιηθεί.

Πάντως την Πέμπτη 3 Μαρτίου αναμένονται κι άλλες...μεταμορφώσεις στην Πρωτεύουσα. Τα εγκαίνια του σταθμού αποτελούν μέρος μίας μεγαλύτερης εκδήλωσης που έχει τίτλο «Switch on». Θα εγκαινιαστεί το Παρατηρητήριο στο ψηλότερο κτίριο της Τεχνόπολης που θα έχει πανοραμική θέα και πληροφορίες για την πόλη. Επίσης, δύο ιστορικά τοπόσημα της πόλης, δύο αεριοφυλάκια του παλιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας, θα γεμίσουν με φως. Στο αεριοφυλάκιο 2 στεγάζεται το INNOVATHENS, ο Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Αθηναίων.  Aκόμη, η Τεχνόπολη θα γιορτάσει τα 3 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου και τα 2 χρόνια INNOVATHENS.

Πηγή:
http://www.tanea.gr/opinions/blogs/article/5333565/orthopetalies-128-sthn-texnopolh-o-1os-stathmos-koinoxrhstwn-podhlatwn-ths-athhnas/#.VruF8R3WQZw.gmail

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2016

Οι Room 39 μοιράζουν με τα ποδήλατά τους φαγητό στους άστεγους της Θεσσαλονίκης


Οι εθελοντές του Room 39 του Κοινωνικού Κέντρου/Στέγη Μεταναστών κάθε βράδυ παίρνουντα ποδήλατά τους και μοιράζουν περίπου 30 μερίδες φαγητό σε άστεγους της Θεσσαλονίκης. 

H συλλογικότητα στεγάζεται στο δωμάτιο 39 ενός παλιού ξενοδοχείου, από όπου πήρε και το όνομά της.Μαγειρεμένο φαγητό και ψωμί προμηθεύονται από εστιατόρια και φούρνους που στηρίζουν την προσπάθεια. 

Τα μέλη της ομάδας διανέμουν το φαγητό σε άστεγους που εντοπίζουν σε προσωρινά καταφύγια της πόλης, αφού η Θεσσαλονίκη δεν έχει τις κατάλληλες υποδομές για να καλύψει τις ανάγκες στέγασής τους. 

Μαζί με τη δράση που αφορά στους άστεγους, κάθε Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι διοργανώνουν κουζίνα αλληλεγγύης, όπου προσφέρεται δωρεάν γεύμα σε αναξιοπαθούντες στην έδρα του Κοινωνικού Κέντρου/Στέγη Μεταναστών. 

Παράλληλα, δραστηριοποιούνται για τη συλλογή και διανομή τροφίμων, ειδών πρώτης ανάγκης και ρούχων για τους πρόσφυγες στην Ειδομένη.

Πηγή:
http://www.doctv.gr/page.aspx?itemid=spg9265

Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2016

Χαρίζονται ποδήλατα ή επισκευάζονται δωρεάν


Κι όμως, ο Άγιος Βασίλης υπάρχει και είναι ακόμα εδώ, και η πιο κάτω είδηση το επιβεβαιώνει.

Το πολιτιστικό εργαστήρι «Kantina mou» στους Αγίους Ομολογητές προσφέρει δωρεάν εργαστήρι συντήρησης και επισκευής του ποδηλάτου σας, σε συνεργασία με ένα από τους μηχανικούς του.

Επίσης, συλλέγει παλιά ή/ και εγκαταλειμμένα ποδήλατα, για να δοθούν σε άτομα που τα χρειάζονται. Σε όποια κατάσταση και να βρίσκεται το ποδήλατο, θα προσφέρει σίγουρα χαρά σε κάποιον που το έχει ανάγκη.

Το «BICYCLE FREE SERVICE» θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες, πατήστε ΕΔΩ.

Πηγή:
http://city.sigmalive.com/article/15399/harizontai-podilata-i-episkeyazontai-dorean