Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

Αστυνόμευση με ποδήλατα στην πόλη των Χανίων


Ορθοπεταλιές με στόχο την καλύτερη αστυνόμευση, την εμπέδωση κλίματος ασφαλείας των πολιτών, καθώς και την ενημέρωσή τους, κάνουν από σήμερα αστυνομικοί από την Υπηρεσία Τουριστικής Αστυνομίας Χανίων.

Η παρουσίαση του μέτρου της αστυνόμευσης με ποδήλατα πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι και όπως επεσήμανε ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Κρήτης, υποστράτηγος Μιχάλης Καραμαλάκης, στόχος του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας με αυτήν τη δράση είναι «η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας, μέσω της εμφανούς αστυνομικής παρουσίας και η διαχείριση περιστατικών ήπιου χαρακτήρα». Σύμφωνα με τον ίδιο, το μέτρο εφαρμόζεται πιλοτικά σε έξι ελληνικές πόλεις, μεταξύ των οποίων είναι και τα Χανιά.

Η αστυνόμευση με τέσσερα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα θα γίνεται σε τρεις βάρδιες, με δύο άτομα στην κάθε βάρδια, κυρίως στο κέντρο της πόλης, το παλιό λιμάνι και σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος. Η ομάδα ποδηλατών της ΕΛΑΣ έχει εκπαιδυετεί και αναγκαία προϋπόθεση για την ένταξη σε αυτήν ήταν η γνώση της αγγλικής γλώσσας.

Όπως ανέφερε ο αστυνομικός διευθυντής Χανίων, ταξίαρχος Μανώλης Γεωργακάκης, «οι αστυνομικοί της ομάδας εκπαιδεύτηκαν ειδικά σε θέματα της τουριστικής νομοθεσίας, της νομοθεσίας ελέγχου καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος καθώς και για τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».

Οι αστυνομικοί ποδηλάτες είναι εφοδιασμένοι με το υπηρεσιακό όπλο τους, αλεξίσφαιρο γιλέκο και ασύρματο.

Πηγή:
http://www.haniotika-nea.gr/astinomefsi-me-podilata-stin-poli-ton-chanion/

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

«Delivery» ανθρωπιάς με ποδήλατα


Τα μέλη της συλλογικότητας Room 39, του Κοινωνικού Κέντρου/Στέγη Μεταναστών στη Θεσσαλονίκη μοιράζουν με τα ποδήλατά τους φαγητό σε άστεγους της πόλης.

«Προμηθευόμαστε μαγειρεμένο φαγητό και αρτοσκευάσματα από διάφορα εστιατόρια και φούρνους που στηρίζουν την προσπάθειά μας και τα διανέμουμε σε ανθρώπους που έχουμε εντοπίσει ότι βρίσκουν προσωρινό καταφύγιο σε διάφορα σημεία» λέει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Χρήστος Γεωργιάδης, εθελοντής της συλλογικότητας, προσθέτοντας ότι μοιράζουν καθημερινά περίπου 30 μερίδες φαγητού.

Βέβαια, όπως διαπιστώνει, οι περισσότερο άστεγοι προμηθεύονται με κάποιο γεύμα είτε από την εκκλησία είτε από διάφορες άλλες συλλογικότητες ή απλούς πολίτες. «Η ανάγκη για φαγητό δεν είναι τόσο μεγάλη όσο η στέγαση αφού οι υπάρχουσες δομές στη Θεσσαλονίκη είναι πλήρεις και δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες» λέει.

Παράλληλα, στην έδρα του Κοινωνικού Κέντρου/Στέγη Μεταναστών (Ερμού 23) κάθε Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι διοργανώνεται κουζίνα αλληλεγγύης όπου προσφέρεται δωρεάν γεύμα σε αναξιοπαθούντες. Επιπλέον, οι εθελοντές του Room 39 δραστηριοποιούνται και στην Ειδομένη με τη συλλογή και διανομή τροφίμων, ειδών πρώτης ανάγκης και ρούχων σε πρόσφυγες

Όσο γιατί βαφτίστηκε με αυτό το όνομα η συλλογικότητα, ο Χρήστος Γεωργιάδης εξηγεί: «Το Κοινωνικό Κέντρο στεγάζεται στο κτίριο που λειτουργούσε παλαιότερα ως ξενοδοχείο και στο οποίο είχε μείνει μάλιστα και ο Γρηγόρης Λαμπράκης πριν τη δολοφονία του. Σε εμάς λοιπόν έχει παραχωρηθεί ένας χώρος που ήταν παλαιότερα το δωμάτιο 39 και έτσι αποφασίσαμε να «βγούμε» μ΄αυτό το όνομα».

Πηγή:
http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2092894/delivery-anthropias-me-podilata

Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Ποδήλατα και ρούχα εποχής ξανά στις Σπέτσες


Στις 15 - 17 του Απρίλη η αγγλική φινέτσα συναντά για ακόμα μια φορά την αρχοντιά των Σπετσών στο 3ο Tweed Run!

Tο εμβληματικό Poseidonion Grand Hotel και οι ανοιξιάτικες Σπέτσες θα αποτελέσουν ξανά τον καμβά για την πιο κεφάτη ποδηλατάδα της χώρας που χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακές παρουσίες με στιλ, ποδήλατα εποχής, αέρα Αργοσαρωνικού, ανοιξιάτικα αρώματα και διάθεση στα ύψη.

Βασισμένο στο θεσμό του Λονδίνου που ξεκίνησε στο Λονδίνο το 2009 και ταξίδεψε ως τη Νέα Υόρκη και το Τόκιο, το Tweed Run αγαπήθηκε εξίσου και στην Ελλάδα με τον κόσμο να αγκαλιάζει την εκδήλωση από την πρώτη κιόλας φορά που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2014, στο πλαίσιο εορτασμού των 100 χρόνων από τη γέννηση του Poseidonion Grand Hotel. Στο Tweed Run οι συμμετέχοντες φορούν ρούχα που τους κάνουν να αισθάνονται όμορφα με αέρα vintage αισθητικής και έμφαση στο tweed ύφασμα, ανεβαίνουν στα κομψά τους ποδήλατα και γίνονται μια παρέα με γνωστούς και αγνώστους, απολαμβάνοντας την χαλαρότητα ενός Σαββατοκύριακου που ξεχωρίζει από τα συνηθισμένα.


Το Tweed Run των Σπετσών όμως κατακτά ακόμα πιο ξεχωριστή θέση γιατί καταφέρνει να συνδυάσει ιδανικά τις επιρροές της εκδήλωσης του Λονδίνου με τις συνήθειες του τόπου μας: Ένα ξενοδοχείο - ορόσημο που σε κάνει να αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι στη Γαλλική Ριβιέρα, ένα κοσμοπολίτικο νησί χωρίς αυτοκίνητα με μοναδική φυσική ομορφιά, ζεστοί και φιλόξενοι άνθρωποι, ήθη και παραδόσεις της παλιάς Ελλάδας όπως ο παγωτατζής και ο μπαρμπέρης που δένουν ιδανικά με ξένα έθιμα όπως το τσάι και το πικ-νικ, συνθέτοντας όλα μαζί μια συναρπαστική εμπειρία.


Στις 15 του Απρίλη, το ιστορικό Ποσειδώνιο αλλά και οι γνώριμες γωνιές των Σπετσών θα φιλοξενήσουν φίλους του νησιού και του ξενοδοχείου, οπαδούς της μόδας, λάτρεις των παρεΐστικων στιγμών, για να κάνουν όλοι μαζί πετάλι με θέα τον Αργοσαρωνικό, να πιουν ζεστό τσάι με βουτήματα, να χαρούν το πικ νικ στη φύση υπό τα ακούσματα της jazz, να επισκεφθούν σπουδαία σημεία του νησιού, να περιπλανηθούν με αφορμή το κυνήγι θησαυρού, να διασκεδάσουν με καλλιστεία, αλλά και να ζήσουν νέες εκπλήξεις που επιφυλάσσει το φετινό Tweed Run, ενθουσιάζοντας και τους πιο δύσπιστους.

Πηγή:
http://www.driveandtravel.gr

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Με ποδήλατο στη Θεσσαλονίκη

  • «το ποδήλατο δικαιούται προνομίων αν θέλουμε πραγματικά να το προωθήσουμε» 
  • «η μετακίνηση με ποδήλατο είναι αποτέλεσμα της συνειδητοποίησης των προβλημάτων που ζούμε. Κι είναι ένα χοντρό χαστούκι στο δήμαρχο ο οποίος μας τα 'χει πρήξει οτι θα κάνει, θα κάνει και τελικά δεν κάνει τίποτα!»

Σήμερα, έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάσουμε κάτι που προετοιμάζαμε εδώ και καιρό!

Είναι ένα από τα σημαντικότερα βίντεο, τους πιό περιεκτικούς λόγους σχετικά με το θέμα, που μπορεί να παρακολουθήσει κάποιος στα ελληνικά. Παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση που σπάνια βρίσκεται μαζεμένη.
Τόσο γιά το ποδήλατο στην πόλη και την αστική μετακίνηση, όσο και γιά τις αληθινές προτεραιότητες των πολιτικών, την πολεοδομική πτώχευση, αλλά και την κυρίαρχη νοοτροπία του κόσμου (που είναι το αόρατο και πιό βασικό πρόβλημα).

Πρόκειται γιά την ομιλία του συγκοινωνιολόγου μηχανικού-πολεοδόμου του ΕΜΠ, Θ. Βλαστού, στην ημερίδα που διοργανώθηκε το 2010 από τους Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης. Κάποιοι ίσως ήδη βαρέθηκαν διαβάζοντας γιά «ημερίδες» και «ομιλίες». Και δεν έχουν άδικο. Εδώ όμως τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά :
Ο λόγος του Θάνου Βλαστού δεν είναι ακαδημαικός, είναι άμεσος, κρατάει το ενδιαφέρον και εμπνέει. Βάζει πολλά πράγματα στη θέση τους. Πράγματα γιά τα οποία όλοι έχουμε απορίες και κενά Πράγματα που έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε αυτονόητα αν και μας δημιουργούν προβλήματα γιά τα οποία στρουθοκαμηλίζουμε, και μας εμποδίζουν να ζήσουμε με αξιοπρέπεια στην πόλη.


Πηγή:
http://www.thessalonikicyclechic.com/2016/01/blog-post_21.html

Τα ποδήλατα από μπαμπού που καταπολεμούν την φτώχεια και την κλιματική αλλαγή


Το «Ghana Bamboo Bicycle Initiative» είναι μια πρωτοβουλία στην μικρή αυτή χώρα της Αφρικής που φιλοδοξεί να αλλάξει τη ζωή των κατοίκων της, προσφέροντας εργασία σε άνεργους νέους, μειώνοντας τα επίπεδα φτώχειας στην περιοχή και προωθώντας την «πράσινη» κοινωνική οικονομία και την προστασία του περιβάλλοντος.


Ακόμη κι αν δεν ήταν υπεύθυνο για όλα αυτά τα καλά σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, θα εξακολουθούσε να είναι ο λόγος για την κατασκευή πανέμορφων και πραγματικά ξεχωριστών ποδηλάτων, αφού η φύση του υλικού κατασκευής, το μπαμπού, εγγυάται την μοναδικότητα που έχει και ο κάθε κορμός του ενδημικού στην Γκάνα φυτού.


Μέχρι στιγμής 35 άνθρωποι έχουν βρει δουλειά στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, ενώ σύμφωνα με τους υπεύθυνους της πρωτοβουλίας θα δημιουργηθούν ακόμη δυο νέα εργοστάσια εντός του έτους. Κάποιοι από τους εργαζόμενους είναι άτομα με αναπηρίες.


Η ιδρύτρια της πρωτοβουλίας, η νεαρή επιχειρηματίας από την Γκάνα και μέλος του «Young Leaders-World Economic Forum», Μπερνίς Ντάπα, είχε αυτήν την ιδέα πριν κάποια χρόνια και σύντομα την εξέλιξε. «Όταν τελείωσα τις σπουδές, αναζητούσα τι θα μπορούσα να κάνω καλύτερα, ειδικά χρησιμοποιώντας τοπικά υλικά που παράγει ο τόπος μου».


Το πλαίσιο του ποδηλάτου είναι 100% ανακυκλώσιμο, ενώ για κάθε ένα δέντρο μπαμπού που η ομάδα κόβει για να χρησιμοποιήσει στην κατασκευή των ποδηλάτων της, φυτεύει δέκα νέες ρίζες. Με αυτόν τον τρόπο ένα ήδη «πράσινο» μέσο μεταφοράς όπως είναι το ποδήλατο γίνεται ακόμη πιο οικολογικό.


Η πρωτοβουλία όχι μόνο προσφέρει εισόδημα στους εργαζόμενους, ενισχύοντας την τοπική οικονομία, αλλά διαθέτει και δωρεάν ποδήλατα στην κοινότητα, ειδικά στα παιδιά που όπως λέει η Ντάπα «περπατούν χιλιόμετρα κάθε μέρα για να πάνε στο σχολείο».


Τα ποδήλατα από μπαμπού δεν είναι μια καινούργια ιδέα, αφού για πρώτη φορά απέκτησαν πατέντα ευρεσιτεχνίας το 1894 στην Αγγλία. Παρ ότι δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή, τα τελευταία χρόνια αρχίζουν να αποκτούν ολοένα και περισσότερους θαυμαστές χάρη στο μικρο τους βάρος, το φιλικό προς το περιβάλλον «αποτύπωμα» τους και την ικανότητα τους για επιτυχή απορρόφηση των κραδασμών. Αυτή τη στιγμή τα ποδήλατα της έχουν κατακτήσει όλον τον κόσμο, με πωλήσεις στην Αγγλία, στις ΗΠΑ και σε όλην την Ευρώπη.


Το «Ghana Bamboo Bicycle Initiative» χρηματοδοτείται από τον ΟΗΕ και τις ΗΠΑ. Μόλις το 2013 ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Κι Μουν, εμφανίστηκε σε συνεδρίαση του οργανισμού ποδηλατώντας πάνω σε ένα ποδήλατο φτιαγμένο από μπαμπού, σε μια συμβολική κίνηση στήριξης των προσπαθειών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και της παγκόσμιας φτώχειας.

Πηγή:
http://www.iefimerida.gr/news/246706/ta-podilata-apo-mpampoy-poy-katapolemoyn-tin-ftoheia-kai-tin-klimatiki-allagi

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016

Ο πρώτος «αυτοκινητόδρομος» αποκλειστικά για ποδήλατα


Οι γερμανικές αρχές εγκαινίασαν το πρώτο κομμάτι, μήκους πέντε χιλιομέτρων, από τον πρώτο «αυτοκινητόδρομο» αποκλειστικά για χρήση από ποδηλάτες.

Ο νέος δρόμος θα έχει συνολικό μήκος πάνω από 100 χιλιόμετρα και θα συνδέει δέκα πόλεις της δυτικής Γερμανίας, όπως το Ντούισμπουργκ και το Μπόχουμ. Για την υποδομή του δρόμου θα χρησιμοποιηθούν κυρίως εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές.

Οι περίπου δύο εκατομμύρια άνθρωποι που ζουν κοντά στον ποδηλατόδρομο θα έχουν τη δυνατότητα να τον χρησιμοποιούν για τη μετακίνησή τους, αφαιρώντας από τους δρόμους 50.000 αυτοκίνητα ημερησίως.

Η ιδέα αναπτύχθηκε αρχικά στη Δανία και την Ολλανδία, αλλά η Γερμανία είναι η πρώτη που την εφαρμόζει σε τέτοια κλίμακα, με παρόμοια έργα να προγραμματίζονται στη Φρανκφούρτη, το Μόναχο, τη Νυρεμβέργη και το Βερολίνο.

Ο νέος τύπος των ποδηλατοδρόμων έχει πλάτος περίπου τέσσερα μέτρα, διαθέτουν λωρίδες για προσπέρασμα, επαρκή φωτισμό και διασχίζουν διασταυρώσεις μέσω υπέργειων και υπόγειων διαβάσεων.

Τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα της διαδρομής στην κοιλάδα του Ρουρ χρηματοδοτήθηκαν κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά 30% από την κυβέρνηση του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και κατά 20% εκατό από τον τοπικό αναπτυξιακό όμιλο RVR.

Η γερμανική κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με τους άλλους εταίρους, προκειμένου να αναλάβει ένα ποσοστό των 180 εκατομμυρίων ευρώ που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των 100 χιλιομέτρων.

Σχεδόν 10 τοις εκατό των μετακινήσεων στη Γερμανία πραγματοποιούνται με ποδήλατα, σύμφωνα με το σύνδεσμο Γερμανών ποδηλάτων ADFC, ο οποίος απαιτεί το ίδιο ποσοστό από τον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό για τις μεταφορές.

Πηγή:
http://www.naftemporiki.gr/story/1048385/germania-o-protos-autokinitodromos-apokleistika-gia-podilata

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Οι Νεοϋορκέζοι και τα εντυπωσιακά ποδήλατά τους


Ο Sam Polcer φωτογραφίζει μερικά ενδιαφέροντα άτομα που κυκλοφορούν στη πόλη της Νέας Υόρκης με ποδήλατα.

Το project "Preferred Mode" κράτησε περίπου 2 χρόνια και σκοπός του φωτογράφου ήταν να δείξει μία διαφορετική πλευρά της μεγαλούπολης. Οι φωτογραφίες έχουν ήδη φιλοξενηθεί στο Vanity Fair, τους Νew York Times και το Esquire, ενώ,ο εκδοτικός οίκος Prestel συγκέντρωσε όλες το έργο του και κυκλοφόρησε το βιβλίο New York Bike Style. Στις εικόνες βλέπουμε ποδηλάτες με δερμάτινα τζάκετ, t-shirt και κοστούμια να κυκλοφορούν στη πόλη έχοντας το δικό τους ξεχωριστό στυλ. 

Ο Sam Polcer υποστηρίζει ότι με το ποδήλατο πηγαίνεις πιο γρήγορα σε μέρη, βλέπεις γειτονιές καλύτερα, χωρίς να χρειάζεται να παλεύεις στο μετρό, ή να πάρεις λεωφορεία, ταξί ή να κολλήσεις στην κίνηση. Παρατηρείς τη πόλη μ' ένα άλλο μάτι.














Πηγή:
http://mag.sigmalive.com/article/5125/oi-neoyorkezoi-kai-ta-entyposiaka-podilata-toys-eikones

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

Η Μαδρίτη επενδύει στα ποδήλατα


Ε​​να μεγαλόπνοο πλάνο κόστους 40 εκατ. ευρώ αποτελεί τη λύση της Μαδρίτης στο πρόβλημα της ρύπανσης και της αυξημένης κυκλοφορίας. Ως το τέλος του 2016, η Μαδρίτη θα έχει επιτέλους το δίκτυο ποδηλατοδρόμων που της αξίζει. Λίγο πριν από την αλλαγή του χρόνου, η δήμαρχος Manuela Carmena ανακοίνωσε πως το σχέδιο ανάπτυξης των ποδηλατοδρόμων αποτελεί μια ευπρόσδεκτη και πολύτιμη αλλαγή για το μέλλον της πόλης.

Η Manuela Carmena που εξελέγη τον Ιούνιο του 2015, είχε εντάξει στα σχέδιά της δράσεις για την ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου και οι δράσεις αυτές έχουν πλέον και προϋπολογισμό, ο οποίος ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ για 33 νέους ποδηλατοδρόμους. Kάποια δειλά βήματα είχαν ξεκινήσει με την πρώην δήμαρχο, Ana Botella, στις ημέρες της οποίας λειτούργησε το πρώτο σύστημα bike sharing και δημιουργήθηκε δίκτυο 70 χιλιομέτρων ποδηλατοδρόμων. Ο συνολικός προϋπολογισμός ήταν μόλις 600.000 ευρώ, γεγονός που αποδείκνυε πως η επένδυση ήταν ελάχιστη και πως το μόνο που είχε κάνει στην πράξη ο δήμος ήταν να ορίσει τους «ποδηλατοδρόμους» με μπογιά και να κάνει μια απλή σήμανση.

Οι διαδρομές αυτές συχνά χρησιμοποιούσαν όχι τον ίδιο τον δρόμο, αλλά μια λωρίδα στα πεζοδρόμια, γεγονός που προκαλούσε εντάσεις στη σχέση με τους πεζούς και τελικά τα αποτελέσματα δεν ήταν σημαντικά για την ισπανική πρωτεύουσα. Σήμερα, λιγότερες από το 1% των ημερήσιων διαδρομών στην πόλη πραγματοποιούνται με το ποδήλατο, ενώ παράλληλα τα ποσοστά μόλυνσης έχουν φτάσει σε τέτοια ύψη, που ο δήμος έχει επιβάλει περιορισμούς στη χρήση των αυτοκινήτων προσφέροντας, κάποιες ημέρες, δωρεάν μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η αλήθεια βέβαια είναι πως η Μαδρίτη κάνει προσπάθειες προκειμένου να μειώσει τη χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο της. Για παράδειγμα, από τον Ιανουάριο του 2015, έχει απαγορεύσει την είσοδο στον κεντρικό δακτύλιο σε όσους δεν διαθέτουν αποδεδειγμένα θέση στάθμευσης, μέτρο που ελάφρυνε σημαντικά το εξαιρετικά επιβαρυμένο κέντρο. Συνολικά όμως, το συγκεκριμένο μέτρο δεν ήταν αρκετό για να ελαφρύνει την κίνηση στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου. Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, το οποίο ετοιμάζεται, έχει ως στόχο την ουσιαστική ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης, με σκοπό φυσικά τη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου.

Για τον λόγο αυτό το δίκτυο θα αναπτυχθεί αποκλειστικά στο οδόστρωμα, ενώ θα χρησιμοποιεί και κάποια πάρκα. Παράλληλα, θα προσφέρει ασφαλείς λωρίδες κυκλοφορίας ποδηλάτου σαφώς διαχωρισμένες από την κίνηση. Η αυξημένη αίσθηση ασφάλειας που θα παρέχει το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στους πολίτες είναι βέβαιο πως θα πείσει αρκετούς να επιστρέψουν στην απολύτως λογική και προφανή επιλογή του ποδηλάτου για τις κοντινές τους μετακινήσεις.

Μπορεί ακόμη να είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος τη Μαδρίτη μια μελλοντική Κοπεγχάγη, όμως η δήμαρχος μοιάζει αποφασισμένη να δει σοβαρά το θέμα ποδήλατο.

Πηγή:
http://www.kathimerini.gr/844906/article/politismos/polh/h-madrith-ependyei-sta-podhlata