Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2015

Ποδηλατάδα με ξύλινα ποδήλατα στα πλαίσια εκδήλωσης του Επιμελητηρίου Αρκαδίας

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο κ. Αθανασιάδης, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Επιμελητηρίου Αρκαδίας, μαζί με την επιχειρηματία κυρία Κατσούλα την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου με σκοπό να επικοινωνήσουν την ημερίδα που διοργανώνεται την Κυριακή 29 Νοεμβρίου.

Η επιχειρηματικότητα κάθε μορφής βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο των δράσεων και πρωτοβουλιών του Επιμελητήριου Αρκαδίας. Παράλληλα, εστιάζει στη διάδοση και ανταλλαγή ιδεών για την υποστήριξη του Επιχειρείν. Έτσι το Επιμελητήριο Αρκαδίας μέλος του Δικτύου Enterprise Europe Network με στόχο την ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας, διοργανώνει ανοιχτή συζήτηση - ενημερωτική ημερίδα– με θέμα: «Θέληση, Όραμα, Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα», την Κυριακή 29 Νοεμβρίου στις 17:30 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Αρκαδίας.

Με αφορμή την επίσκεψη του πρωτοπόρου επιχειρηματία σε θέματα οικολογικής καινοτομίας και όχι μόνο, του κ. Παύλου Ευμορφίδη, Πρόεδρου και Ιδιοκτήτη ελληνικής - πολυεθνικής εταιρίας χαρακτηρισμένης ως success story, η Διοίκηση του Επιμελητηρίου προσκαλεί τους επιχειρηματίες, φοιτητές, πολίτες της Αρκαδίας να παρευρεθούν στην ανοιχτή συζήτηση προκειμένου να περιγράψουν την προσωπική τους επιχειρηματική εμπειρία ή ιδέα που ξεχωρίζει για την καινοτομία και τις δράσεις της.

Όπως ανέφερε η κυρία Κατσούλα, στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα γίνει και μια ποδηλατάδα η οποία θα ξεκινήσει από την Αθήνα και τα περάσει από το Άργος, την Τρίπολη και την Καλαμάτα. Τα ποδήλατα τα οποία θα χρησιμοποιηθούν, είναι ξύλινα.

Ο κ. Ευμορφίδης δημιούργησε το τέλειο ποδήλατο -100% από ελληνικά χέρια και με ελληνικά εξαρτήματα το οποίο λέγεται «Kalimera», και είναι έτοιμος να το πουλήσει σε όλο τον κόσμο. Μπορείτε και εσείς να μπείτε στην ομάδα των ποδηλατών που θα ξεκινήσουν από την Αθήνα με προορισμό την Καλαμάτα, καβάλα στα ξύλινα ποδήλατα COCO-MAT.

Η έναρξη της ποδηλατάδας θα γίνει το Σάββατο 28 Νοεμβρίου για Κόρινθο και έπειτα συνεχίζεται στις 29 Νοεμβρίου για Τρίπολη –ξεκούραση και party! Η διαδρομή ολοκληρώνεται στις 30 Νοεμβρίου φτάνοντας Καλαμάτα όπου, θα μιλήσει ο κ. Ευμορφίδης στο 3ο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας.
Στη διάρκεια της συζήτησης οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν ότι η επιχειρηματικότητα αφορά τον καθένα, αφού σημαίνει καινοτομία, αποτελεσματική υλοποίηση των πόρων, νέες ιδέες και λύσεις, συνεχείς βελτιωτικές αλλαγές.

Φωτογραφία coco-mat


Πηγή:
http://www.arcadiaportal.gr/news/podilatada-me-xylina-podilata-sta-plaisia-ekdilosis-toy-epimelitirioy-arkadias-vid

Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2015

Από Ολλανδία σε Θεσσαλονίκη και Κίνα με ποδήλατο δυο 27χρονες


Τη Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου δύο 27χρονες από την Ολλανδία η Eva Lursen και η Wiet Doornebosch έφθασαν με τα ποδήλατά τους στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησαν το ταξίδι τους στις 4 Σεπτεμβρίου από την πόλη Haarlem της Ολλανδίας με στόχο να διανύσουν περισσότερα από 10.000 χλμ και να φθάσουν στην Κίνα.

Συνάντησα τις δύο κοπέλες με τα ποδήλατά τους φορτωμένα μπαγάζια στην οδό Ολυμπιάδας σήμερα το πρωί. Χαμογελαστές και ευδιάθετες μετά από τη διανυκτέρευση στο σπίτι που τις φιλοξένησε μέσω του δικτύου couchsurfing είχαν ξεκινήσει ήδη το πετάλι για τον επόμενο σταθμό τους, την Καβάλα.

Η Eva και η Wiet αγαπούν το ποδήλατο, όπως όλοι οι Ολλανδοί αλλά δεν ήταν αθλήτριες ποδηλασίας. Τουλάχιστον δεν ήταν μέχρι να ξεκινήσουν το ταξίδι τους γιατί πλέον ποδηλατούν για 50 έως 100 χιλιόμετρα κάθε ημέρα. Το ποδήλατο ήταν για την Eva και τη Wiet, που μέχρι πρότινος εργαζόταν σε καφέ-μπαρ στο Haarlem, το μέσο για να γνωρίσουν νέους τόπους και ανθρώπους, νέες κουλτούρες, να ζήσουν για ένα χρόνο σε κίνηση, έξω, στη φύση. 
  
Από την Ολλανδία πέρασαν στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ιταλία και από το Πρίντιζι πήραν το πλοίο για την Αλβανία και από την Κορυτσά εισήλθαν στην Ελλάδα.


Το κλίμα τρομοκρατίας που έχει καλύψει την Ευρώπη δεν τις αγγίζει γιατί όπως μου είπε η Eva «μπορείς να φοβηθείς παντού. Όμως πολλές φορές μπορεί να ακολουθήσουμε εναλλακτικές διαδρομές αν εκτιμήσουμε ότι υπάρχει κίνδυνος».

Έτσι αποφάσισαν να αλλάξουν τον αρχικό τους σχεδιασμό που ήταν να διασχίσουν όλη την Τουρκία και να περάσουν στο Ιράν, να κάνουν μικρότερη διαδρομή μέσα στην Τουρκία και να φθάσουν στο Ιράν μέσω Γεωργίας και Αρμενίας. Μετά το Ιράν θα ταξιδέψουν σε Τουρκμενιστάν, Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν και μετά θα ποδηλατήσουν μέχρι το Πεκίνο. Δεν υπάρχει συγκεκριμένος στόχος για τον χρόνο άφιξης στο Πεκίνο, αλλά υπολογίζουν ότι το ταξίδι τους θα κρατήσει ένα χρόνο.

«Είναι μια πολύ ωραία εμπειρία. Κάθε μέρα δεν ξέρεις τι να περιμένεις», λέει η Wiet και συνεχίζει: "έχουμε μαζί μας σκηνές και το πλάνο μας ήταν να κοιμόμαστε στην ύπαιθρο. Αλλά φοβηθήκαμε και έτσι ζητάμε από τους ανθρώπους στα μέρη που κάνουμε στάσεις να κατασκηνώσουμε σε κήπους ή να μείνουμε σε αποθήκες. Άλλες φορές μας προσκαλούν να μείνουμε στο σπίτι τους, όπως έγινε στη Γερμανία, στην Αλβανία αλλά και στην Ελλάδα. Επίσης, αξιοποιούμε το couchsurfing και βρίσκουμε μέσω αυτού του δικτύου δωρεάν διαμονή».

Η Θεσσαλονίκη τους άρεσε πολύ. «Ο Λευκός Πύργος, η παραλία, κάναμε πολλές βόλτες», σημειώνουν.

«Υπήρξε κάποια στιγμή που φοβηθήκατε πραγματικά στη διάρκεια του ταξιδιού σας;», επιμένω. «Όχι καμία στιγμή» απαντούν και μετά το ξανασκέφτονται. «Φοβηθήκαμε αρκετά όταν είδαμε τις πινακίδες στην Εγνατία Οδό που έλεγαν να προσέχουμε τις αρκούδες και τους λύκους. Τελικά ευτυχώς δεν είδαμε τίποτα από τα δύο. Α ναι και τρομάξαμε με τις τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ», απαντούν γελώντας.

Αυτό το τελευταίο μου ακούστηκε πολύ λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι τα καθημερινά έξοδά τους είναι συνολικά 20 ευρώ! «Στην Ελλάδα, πάντως, οι άνθρωποι μας δίνουν απλόχερα φαγητό. Κάνουν κέικ για να το πάρουμε μαζί μας, μας δίνουν φρούτα και καφέ. Είναι απίστευτο».

Ένας τρόπος για να καλύπτουν τα έξοδά τους στο πολύμηνο αυτό ταξίδι είναι και μέσω ταξιδιωτικών καρτών. Όσοι θέλουν να στηρίξουν την Eva και την Wiet μπορούν να επισκεφθούν το blog τους www.welovetobike.nl και προσφέροντας όποιο χρηματικό ποσό επιθυμούν να ζητήσουν από τις κοπέλες να τους στείλουν μία κάρτα από το μέρος που θα δηλώσουν.

Πηγή:
http://www.voria.gr/article/apo-ollandia-se-thessaloniki-ke-stin-kina-me-podilato-dio-27chrones

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015

Νέο «έξυπνο» ποδήλατο με απλούστατο GPS


Η καναδική εταιρία CycleLabs λάνσαρε μια καινούργια συσκευή για ποδήλατα, που είναι χρήσιμη για να βρίσκει ο ποδηλάτης την κατεύθυνση και τους δρόμους που ψάχνει, αλλά να μπορεί να προλαμβάνει και την κλοπή. Τοποθετείται στο τιμόνι και περιλαμβάνει μια κυκλική οθόνη που παρουσιάζει τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε.

Η συσκευή ονομάζεται SmartHalo και καταγράφει παράλληλα τη μέση ταχύτητα του ποδηλάτου, τις θερμίδες που καίει ο ποδηλάτης και την απόσταση που καλύπτει.

«Η ποδηλασία στην πόλη δεν γίνεται πιο επικίνδυνη. Γίνεται κατά τη γνώμη μου ασφαλέστερη, γιατί η ποδηλασία θεωρείται ένας νόμιμος τρόπος μεταφοράς. Αισθανόμαστε όμως ότι υπάρχουν ακόμη κάποιες πλευρές, που είναι επικίνδυνες, κυρίως να δέχεσαι δεδομένα κατεύθυνσης για το που θέλεις να πας. Έχοντας το SmartHalo στο ποδήλατό σου, παίρνεις απλούστερες και πιο σαφείς οδηγίες» δήλωσε ο Μαξίμ Κουτιριέ, διευθυντής σχεδιασμού της CycleLabs.

Οι ποδηλάτες μπορούν να συνδεθούν στο SmartHalo με ένα smartphone, μέσω Bluetooth. Για να έχουν πρόσβαση στη λειτουργία GPS, οι χρήστες βάζουν τον προορισμό τους στην εφαρμογή του smartphone. Βέλη με πράσινο φως δείχνουν τη δεξιά και την αριστερή στροφή, ενώ ένα κόκκινο ημικύκλιο στο κάτω μέρος προτρέπει τον ποδηλάτη να κάνει αναστροφή. Ολόκληρος ο κύκλος φωτίζεται πράσινος, όταν ο ποδηλάτης φτάσει στον προορισμό του.

Η νέα αυτή συσκευή στηρίζεται στην απλότητα. Το υπάρχον GPS στα ποδήλατα θεωρείται ότι είναι αρκετά περίπλοκο και μη εύχρηστο για τους ποδηλάτες. Γι’ αυτό οι δημιουργοί αυτής της καινοτομίας έφτιαξαν μια λιτή, μινιμαλιστική επιφάνεια λειτουργίας και αλληλόδρασης.

Το SmartHalo περιλαμβάνει και συναγερμό. Με τη βοήθεια αισθητήρων μπορεί να γίνει αντιληπτό, όταν κάποιος προσπαθήσει να πάρει με τη βία το ποδήλατο και ακούγεται ένας δυνατός θόρυβος.

Τη νύχτα ανάβουν αυτόματα τα φώτα. Η μπαταρία διαρκεί τρεις εβδομάδες. Η καινοτόμα αυτή συσκευή κοστίζει 100 ευρώ.


Πηγές:
http://gr.euronews.com/2015/11/09/new-bicycle-gps-shows-the-way-without-distracting-user

Παρασκευή, 6 Νοεμβρίου 2015

Αυτό το τροχόσπιτο το σέρνουν αποκλειστικά ποδήλατα


Η ιδέα του Wide Path Camper ανήκει στον Δανό Μάντς Τζόχανσεν που σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή την άνοιξη του 2016 με τιμή που θα ξεκινά από τα 2000 ευρώ.

«Εψαχνα έναν τρόπο να δημιουργήσω καλύτερες συνθήκες ύπνου για κάποιον που βρίσκεται σε διακοπές με ποδήλατο. Εφτιαξα μερικά σχέδια και συμμετείχαν σε ένα διαγωνισμό νέων επιχειρηματιών, κερδίζοντας ένα δωρεάν γραφείο και δωρεάν συμβουλευτική για ένα χρόνο», δήλωσε ο Μάντς. «Αυτή ήταν η ώθηση για να ξεκινήσω και να κάνω αυτήν την επιχείρηση» συμπλήρωσε.

Οι υποψήφιοι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν επιπλέον παροχές όπως: ηλιακά πάνελ που θα επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να φορτίζουν τα κινητά τους ενώ όσον αφορά τη σταθερότητα οι δοκιμές έδειξαν ότι το τροχόσπιτο αντέχει ανέμους ταχύτητας έως 53 χιλιομέτρων την ώρα.

«Το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί είναι τεράστιο. Το πλεονέκτημά του είναι πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές υπαίθριες δραστηριότητες αλλά και ως κινούμενο γραφείο. Ιδανικός χρήστης θα ήταν κάποιος που του αρέσει να κάνει κάμπινγκ και να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του τροχόσπιτου, το κρεβάτι και το μαγείρεμα».

Πηγή:
http://www.iefimerida.gr/news/234249/ena-minimal-trohospito-mporei-na-syrei-akoma-kai-podilato-eikones#sthash.pjrsN4h6.dpuf

Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2015

Ηλεκτρικά ποδήλατα: Γιατί να πάρω;


Είναι ποδήλατο; Είναι μηχανοκίνητο; Τι είναι; Μα προφανώς είναι ένα ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση - όταν φυσικά πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις! Παρακάτω θα βρείτε απαντήσεις σε μερικά από τα πιο συνήθη ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά με τη χρήση αυτών.

Ερώτηση #1: Κάνεις άσκηση όταν κινείσαι με ηλεκτρικό ποδήλατο;

Φυσικά. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι για εκείνους που δε θέλουν να ασκούνται, αλλά στην πραγματικότητα είναι ακριβώς το αντίθετο: Τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι για εκείνους που θέλουν να ασκούνται ακόμα κι όταν οι συνθήκες (μορφολογία του δρόμου, φυσική κατάσταση, κώδικας ντυσίματος κλπ) δεν ευνοούν!

Οι άνθρωποι επιλέγουν ηλεκτρικό ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους (και όχι μοτοσυκλέτα) γιατί θέλουν να ασκούνται και να είναι περισσότερο δραστήριοι.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα κάνουν την ποδηλασία προσβάσιμη στο 99% του πληθυσμού που δεν είναι ήδη τακτικοί ποδηλάτες. Κάποιοι από αυτούς είναι σκεπτικοί για τις ανηφόρες ή την απόσταση που πρέπει να διανύσουν, κάποιοι άλλοι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, είναι ηλικιωμένοι ή δεν έχουν καλή φυσική κατάσταση, ενώ μερικοί σκέφτονται το ότι θα φτάσουν στον προορισμό του ιδρωμένοι και κουρασμένοι. Μια σημαντική μερίδα επίσης απλώς θέλει να κάνει τη ζωή της πιο εύκολη και να χρησιμοποιεί συνεχώς ποδήλατο χωρίς να την απασχολούν όλα τα παραπάνω ερωτήματα.

Οπότε, το ερώτημα διαμορφώνεται ως εξής: είναι καλύτερα να μετακινείσαι με ηλεκτρικό ποδήλατο το οποίο σου επιτρέπει να κάνεις πετάλι για τις μετακινήσεις σου και απλώς η υποβοήθηση σε διευκολύνει όπου το έχεις ανάγκη ή να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς το αυτοκίνητό σου;

Για πολλούς επίσης, η χρήση ηλεκτρικού ποδηλάτου αποτελεί το πέρασμα, την «πύλη», στη χρήση ποδηλάτου και άρα, σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Με τον καιρό, όταν συνηθίζουν και δυναμώνουν, κάποιοι μειώνουν το επίπεδο υποβοήθησης ή ακόμη, την κλείνουν τελείως.

Ερώτηση #2: Θα πρέπει να επιτρέπονται τα ηλεκτρικά ποδήλατα στους ποδηλατοδρόμους;

Η αλήθεια είναι ότι πίσω από κάθε πολιτική και κανόνα που διαμορφώνεται υπάρχουν κάποιοι λόγοι που, τις περισσότερες φορές, αγνοούμε. Αντίστοιχα, και πίσω από την κατασκευή των ποδηλατικών υποδομών υπάρχουν οι εξής δύο λόγοι:
  • Ο έλεγχος της ρύπανσης και του θορύβου
  • Η αντιμετώπιση θεμάτων ασφάλειας
Όσον αφορά τη ρύπανση και το θόρυβο, τα ηλεκτρικά ποδήλατα «περνούν το τεστ». Παράγουν μηδενικούς ρύπους και γενικότερα, δεν βλάπτουν με κανενός είδους εκπομπή το περιβάλλον και από την άλλη, οι ηλεκτρικοί κινητήρες τους εξασφαλίζουν την αθόρυβη λειτουργία.

Τώρα, όσον αφορά στην ασφάλεια των πεζών που κυκλοφορούν στους ίδιους χώρους με τα ηλεκτρικά ποδήλατα και την ανησυχία μιας σύγκρουσης με αυτά, οι περισσότεροι φέρνουν στο μυαλό τους τα βαριά, μηχανοκίνητα δίκυκλα. Όμως, τα ηλεκτρικά ποδήλατα της αγοράς δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα απλό ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση. Ζυγίζει βέβαια περισσότερο εξαιτίας του κινητήρα και της μπαταρίας, ωστόσο σαν γενικό μέσο όρο – μαζί με τον αναβάτη – η διαφορά είναι αμελητέα.

Στην πραγματικότητα, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο θα προκαλούσε τον ίδιο τραυματισμό σε έναν πεζό με ένα συμβατικό ποδήλατο που θα κινούνταν στην ίδια ταχύτητα. Σχετικά με την ταχύτητα που τα συγκεκριμένα ποδήλατα κινούνται, υπάρχει εργοστασιακός περιορισμός μέχρι τα 25χλμ/ώρα, ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί και με ένα συμβατικό ποδήλατο.

Ερώτηση #3: Είναι επικίνδυνο να κυκλοφορούν χρήστες ηλεκτρικών ποδηλάτων και χρήστες συμβατικών ποδηλάτων στις ίδιες διαδρομές και μονοπάτια;

Όπως προαναφέρουμε, τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν από το νόμο ανώτατο όριο ταχύτητας τα 25χλμ/ώρα. Στην ταχύτητα αυτή είναι που διακόπτεται η παροχή υποβοήθησης και από κει και πάνω το ποδήλατο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μόνο με τη δύναμη του αναβάτη του. Όπως και σε ένα απλό ποδήλατο δηλαδή.

Επιπλέον, η διαφορά βάρους μεταξύ των δύο τύπων ποδηλάτων είναι αμελητέα όταν προσμετράται και το βάρος του αναβάτη. Ένας αναβάτης 80 κιλών πάνω σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο 25 περίπου κιλών είναι μόλις 15% πιο βαρύς από τον ίδιο αναβάτη σε ένα συμβατικό ποδήλατο 13 κιλών.

Σκεφτείτε το σα να οδηγείτε το ποδήλατό σας κουβαλώντας μια επιπλέον τσάντα με ψώνια. Αυτό σας κάνει πιο επικίνδυνους για τους άλλους ποδηλάτες ή τους πεζούς που κυκλοφορούν μαζί με εσάς;

Αυτό σημαίνει ότι αν τηρείτε τους γενικούς κανόνες ασφαλείας και συμπεριφοράς – δεν κινήστε αντίθετα με τη φορά των άλλων χρηστών, δίνετε προτεραιότητα στους πεζούς, μάθετε να μοιράζεστε τους δρόμους, κλπ. – ο κίνδυνος ατυχήματος είναι ο ίδιος, είτε οδηγείτε ηλεκτρικό ποδήλατο είτε συμβατικό.

Πηγή:
www.mbike.gr
http://www.tff.gr/article.asp?catid=36614&subid=2&pubid=130180406