Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015

Ποδήλατα για δισεκατομμυριούχους


Μια νέα μόδα που φαίνεται να έχει ξεκινήσει από το Μονακό, και σταδιακά εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο. Τα πολυτελή e-bikes, έχουν κατακτήσει για τα καλά τον κόσμο των πολυεκατομμυριούχων και όσοι το έχουν καταλάβει, μάλλον βρήκαν την κότα με τα χρυσά αυγά. 

Το τελευταίο διάστημα πολλοί είναι οι επιχειρηματίες που επενδύουν στη δημιουργία υπερπολυτελών ηλεκτρονικών ποδηλάτων, αφού η ζήτηση έχει αυξηθεί με τους πάμπλουτους πελάτες, να πολλαπλασιάζονται συνεχώς. 

"Είναι φιλικά προς το περιβάλλον, αποθηκεύονται εύκολα, δείχνουν ωραία και σε κάνουν να δείχνεις ωραίος. Τι άλλο χρειάζεται για να τα προτιμήσει κανείς;" αναφέρει ένας εκ των ιδιοκτητών της εταιρείας Leaos.

Η ιστορία πάει κάπως έτσι – Κάνεις βόλτα με το yacht σου και αποφασίζεις να αράξεις για παράδειγμα στο λιμάνι του Μονακό. Θέλεις όμως να εξερευνήσεις την περιοχή, τι καλύτερο από το να πάρεις το ηλεκτρονικό σου ποδήλατο και να βολτάρεις στα σοκάκια με στυλ και άνεση. 

Εμφάνιση και εργονομία, αντίστοιχη της τιμής 


"Οι τιμές ξεκινάνε από 5.000 δολάρια για τα απλά ποδήλατα και μπορεί να φτάσουν τις 25.000 δολάρια, ανάλογα με τις προτιμήσεις του πελάτη. Δεν κατασκευάζουμε μαζικά, αλλά συνήθως φτιάχνουμε ποδήλατα έπειτα από παραγγελίες. 

Μπορούμε να φτιάξουμε σκελετό από χρυσό, μπορεί να προσθέσουμε κρύσταλλα Swarovski κ.ο.κ, οι επιλογές είναι άπειρες." σύμφωνα με τον Armin Oberhollenzer ιδιοκτήτη της Leaos. 

 Τα συγκεκριμένα ποδήλατα δεν μπορείς να τα αγοράσεις σε συνηθισμένα καταστήματα ποδηλάτων, αλλά πρέπει να τα ψάξεις σε μεγάλες εκθέσεις σχεδιαστών που γίνονται σε όλο τον κόσμο.

Πηγή:
http://capital.sigmalive.com/story/12145412

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

Υδρογονοκίνητα ηλεκτρικά ποδήλατα μεγάλης εμβέλειας χωρίς μπαταρίες


Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο που τροφοδοτείται από μία κυψέλη καυσίμου υδρογόνου παρουσιάστηκε από τον όμιλο τεχνολογίας Linde.

Τα παραδοσιακά ηλεκτρικά ποδήλατα χρησιμοποιούν μία μπαταρία για την τροφοδότηση ενός κινητήρα, ο οποίος βοηθά τον αναβάτη σε ορεινές περιοχές ή υπό αντίξοες συνθήκες.

Το ποδήλατο υδρογόνου χρησιμοποιεί αντ’ αυτού μία μικρή κυψέλη καυσίμου που παράγει ηλεκτρική ενέργεια από υδρογόνο, μαζί με το οξυγόνο που λαμβάνει από τον περιβάλλοντα αέρα.

Το ποδήλατο έχει προδιαγραφές υψηλής απόδοσης, με ένα σύστημα μηδενικών εκπομπών που μπορεί να υποβοηθά τον ποδηλάτη για περισσότερα από 100 χιλιόμετρα με ένα μόνο κύλινδρο υδρογόνου 34 γραμμαρίων.

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι εύκολο να ανεφοδιάζεται, με μία διαδικασία που διαρκεί λιγότερο από έξι λεπτά.

Η Linde έχει δημιουργήσει περίπου 100 σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου σε 15 χώρες, όπου έχουν πραγματοποιηθεί με επιτυχία περισσότεροι από ένα εκατομμύριο ανεφοδιασμοί.

«Η Linde προωθεί νέες και αντισυμβατικές ιδέες που συνεισφέρουν στην ευρεία εμπορευματοποίηση του υδρογόνου ως μια καθαρή τεχνολογία», δήλωσε ο Βόλφγκανγκ Μπούχελε, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

«Με το ποδήλατο Linde H2, δείχνουμε ότι τα οφέλη του υδρογόνου δεν περιορίζονται μόνο στα αυτοκίνητα. Τα ποδήλατα είναι μια άλλη ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εφαρμογή», πρόσθεσε.

Ο Μπούχελε παρουσίασε ένα από τα πρώτα μοντέλα του νέου ποδηλάτου στο Γερμανό υπουργό Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ. Η ανάπτυξη του πρωτοτύπου διήρκεσε λιγότερο από τρεις μήνες.

Όπως τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα, τα ποδήλατα με κυψέλες καυσίμου έχουν το πλεονέκτημα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων και πλήρους ανεφοδιασμού μέσα σε λίγα λεπτά, ενώ εξαλείφουν την ανάγκη για μπαταρίες, οι οποίες έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής και είναι δύσκολο να απορριφθούν.

Πηγή:
http://www.naftemporiki.gr/story/1016559/ydrogonokinita-ilektrika-podilata-megalis-embeleias-xoris-mpataries

Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2015

Βόλτα στην Κερκίνη με τρένο και ποδήλατα!


Η φετινή ΤΡΑΙΝΟ-ΠΟΔΗΛΑΤΟ-ΒΟΛΤΑ που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015, μοναδική του είδους της στην Ελλάδα, στόχο έχει να αναδείξει την πετυχημένη σύμπραξη ποδηλάτου και τραίνου, ως εναλλακτικών και οικολογικών μέσων μετακίνησης. Οι συμμετέχοντες ξεκίνησαν με τραίνο από την Θεσσαλονίκη και έφτασαν με τα ποδήλατα τους στην Βυρώνεια Σερρών και στον «Μεθοριακό Σταθμό» και από εκεί ξεκίνησαν τη βόλτα τους στη λίμνη Κερκίνη όπου έζησαν συναρπαστικές στιγμές κοντά στη φύση, με δράσεις (παρατήρηση πουλιών, περιβαλλοντικά παιγνίδια κ.α) που διοργάνωσε ο Φορέας Διαχείρισης Λίμνης Κερκίνης και όχι μόνο.

Η ΤΡΑΙΝΟ-ΠΟΔΗΛΑΤΟ-ΒΟΛΤΑ είναι μια ιδέα φίλων του ποδηλάτου από την Θεσσαλονίκη, που αγκαλιάστηκε και στηρίχτηκε από τον «Μεθοριακό Σταθμό» στην Βυρώνεια. Πρόκειται ουσιαστικά για τον πρώην εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό του χωριού, που μετατράπηκε σε παραδοσιακό καφε-μεζεδο-παντοπωλείο και στόχος των ιδιοκτητών είναι να αναδείξουν τον λεγόμενο ποδηλατικό τουρισμό στην περιοχή. Στο χώρο αυτό πριν από 102 χρόνια περίπου ο βασιλιάς Κωνσταντίνος και ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος κατέληξαν στις «κόκκινες γραμμές» της Ελλάδας, λίγο πριν την υπογραφή της Συνθήκης του Βουκουρεστίου, που χάραξε τα σημερινά βόρεια σύνορα της χώρας.

Την ευθύνη της ΤΡΑΙΝΟ-ΠΟΔΗΛΑΤΟ-ΒΟΛΤΑΣ είχε η Πολιτιστική Εταιρεία Σιντικής και η εκδήλωση τελούσε υπό την αιγίδα της Ένωσης Ποδηλατικών Σωματείων Μακεδονίας - Θράκης.

Πηγή:
http://www.ka-business.gr/

Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2015

Ο 11χρονος που εκπλήσσει με τις ικανότητες του στο mountain bike


Μεγαλώνοντας στο Squamish, στον Καναδά, έχει δίπλα του μερικές από τις καλύτερες πίστες downhill της Βόρειας Αμερικής και περιβάλλεται από τους μεγαλύτερους αθλητές downhill στον κόσμο.

Ο 11χρονος Jackson Goldstone είναι πλέον γνωστός για τις ικανότητές του στο freeride και στο freestyle και έχει πολλά χρόνια μπροστά του για να συνεχίσει να προοδεύει. Αν κάνει downhill μαζί με τους αθλητές του παγκοσμίου, όπως στο βίντεο που ακολουθεί στο οποίο είναι μαζί με τον Καναδό Steve Smith, είναι γεγονός πως σε λίγα χρόνια θα τον δούμε στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος downhill.


Πηγή:
http://coremag.gr

Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015

Στροφή στην ποδηλασία


Είναι γεγονός ότι η καθιστική καθημερινότητα μας έχει απομακρύνει από κάθε είδους σωματική άσκηση με αποτέλεσμα να καταβαλλόμαστε τόσο σωματικά, όσο και ψυχικά. Ένα μεγάλο μέρος δυσφορεί αφόρητα με το γυμναστήριο και πλήττει με το στατικό ποδήλατο ή τον διάδρομο, γεγονός που τους αποστρέφει ακόμη περισσότερο από την άσκηση. Για τον λόγο αυτό όλο και περισσότεροι στρέφονται στην ποδηλασία.

Η ποδηλασία είναι μια από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες μικρών και μεγάλων η οποία όχι μόνο προάγει την σωματική αλλά ταυτόχρονα και την ψυχική υγεία. Μπορείτε να συμμετέχετε σε ποδηλατικές διαδρομές με τους αγαπημένους σας φίλους και με τα παιδιά σας τα οποία λατρεύουν το ποδήλατο! Και ενώ εσείς διασκεδάζετε και γυμνάζετε το σώμα σας ταυτόχρονα ενεργοποιείτε τον μεταβολισμό σας και βελτιώνετε σημαντικά την καρδιαγγειακή σας συχνότητα, με αποτέλεσμα να έχετε μεγαλύτερη αντοχή. Για τις βόλτες του Σαββατοκύριακου με το αγαπημένο σας ποδήλατο λοιπόν σας συμβουλεύουμε να επενδύσετε σε ένα mountain ποδήλατο το οποίο θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους τόσο σε ομαλές, όσο και σε ανώμαλες επιφάνειες!


Αν από την άλλη χρησιμοποιείτε το ποδήλατο ως μέσο για την καθημερινή σας μετακίνηση και ειδικά αν είστε γυναίκα τότε δεν έχετε παρά να επενδύσετε σε ένα ποδήλατο με γυναικεία σέλα, ειδικά εξειδικευμένη για την ανατομία και τις ιδιαιτερότητες του γυναικείου σώματος. Τα γυναικεία ποδήλατα είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ενίσχυση της σωστής βιομηχανικής και ανατομικής θέσης κατά την διάρκεια της ποδηλασίας και για αυτό το λόγο καλύτερα να επιλέξετε ένα ποδήλατο που θα σας ανταμείψει συνολικά. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο θα μετακινείστε πιο εύκολα μέσα στην πόλη αλλά ταυτόχρονα θα βελτιωθεί σημαντικά η σωματική σας κατάσταση, θα ενισχύετε την προστασία του περιβάλλοντος και όλα αυτά εξοικονομώντας μεγάλα χρηματικά ποσά που θα δαπανούσατε σε βενζίνες και τέλη κυκλοφορίας.

Πηγή:
http://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society/2014-06-03-12-01-19/14646-mountain

Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου 2015

Ξύλινα ποδήλατα στο Ναύπλιο


Εδώ και λίγο καιρό σε ένα μπαλκόνι στο Ναύπλιο φιγουράρει ένα ξύλινο ποδήλατο. Ασφαλώς, ενδέχεται να μην είναι το πρώτο ξύλινο ποδήλατο που βλέπετε – ειλικρινά σας εύχομαι να μην είναι ούτε και το τελευταίο σας! Είναι όμως ένα ξύλινο ποδήλατο που κατασκευάστηκε από κάποιον με μετριοφροσύνη τόση, ώστε να μην ομολογεί πως ο «ερασιτεχνισμός» του συγκατοικεί με προδιαγραφές επαγγελματικού επιπέδου.

Αλλά ας αφήσουμε την ηθική διάσταση που κρύβεται πίσω από τη σκιά του ξύλινου ποδηλάτου μας. Κι ας έρθουμε να μιλήσουμε για ό,τι περιλούζει αυτάρεσκα το αργολικό φως. Ο Νίκος δεν είναι ξυλουργός αλλά από τότε (1996) που τον γνώρισα, διατεινόταν με συγκίνηση πως ήθελε να γίνει. Πάντα θυμάμαι να μου περιγράφει με ποιητικά φορτισμένο λόγο και με ένα σωρό πρωτόγνωρες χειρονομίες της γλώσσας του σώματος πως θα ήθελε πολύ να του δοθεί η ευκαιρία να ασχοληθεί συστηματικά με την τέχνη του ξύλου. Τελικά, για λόγους που ποτέ δεν κατοικούν στα παραμύθια, ο Νίκος δεν έγινε ένας εμπνευσμένος ξυλουργός αλλά ένας αφοσιωμένος εκπαιδευτικός. Από τα τέλη του 20ού αιώνα εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση – ειλικρινά δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω για πόσους αιώνες σχεδιάζει ακόμα να θητεύσει… Τουλάχιστον, μπορώ να του ευχηθώ να βρει κάποτε την ευκαιρία να επεξεργαστεί ευρέως το ξύλο με την ίδια ευαισθησία που διαχειρίζεται τις ανθρώπινες ψυχές μέσα κι έξω από τις αίθουσες διδασκαλίας.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που θαυματούργησε ξύνοντας ροκανίδια. Κατά το πρόσφατο παρελθόν πειραματιζόταν με ξύλινες προσωπογραφίες αγαπημένων του προσώπων και ήδη οι τοίχοι του σπιτιού του είναι γεμάτοι με συμβολικά προσωπογραφικά σύννεφα. Στο μπαλκόνι, απέναντι από το ποδήλατο που βλέπετε, δεσπόζει μια φιλόξενη ξύλινη πολυθρόνα, από αυτές που βλέπεις και αρχίζεις να αμφιβάλλεις, γιατί δεν είσαι σίγουρος αν τέτοια πολυθρόνα πρωτοείδες στο παραμύθι της Χιονάτης ή αυτό της Σταχτοπούτας. Ο μικρός μου γιος ήδη κρατάει στα χέρια του ένα χειροποίητο ξύλινο σπαθί και τα απογεύματα ζει τον δικό του μύθο καβαλώντας τη ράχη τού καναπέ, στον οποίο εμείς οι μεγάλοι δυσκολευόμαστε να αναγνωρίσουμε το άσπρο του άλογο. Και σε λίγο καιρό, όταν θα επισκεφτούμε τον Νίκο στο σπίτι του, μάλλον θα σβερκοκολληθούμε, καθώς θα προσπαθούμε να καμαρώσουμε το περίτεχνο φωτιστικό που ετοιμάζει.

Για το ποδήλατο άρχισε να μελετά εγχειρίδια κατασκευής από την περασμένη άνοιξη. Δούλεψε θεωρητικά αρκετές από τις τεχνικές λεπτομέρειες του σκελετού, «έγινε ο στενός κορσές» ενός φίλου του που ασχολείται επαγγελματικά με την επισκευή ποδηλάτων, προμηθεύτηκε τα αναγκαία μεταλλικά εξαρτήματα, κλείστηκε στο εργαστήρι του κι αφού για κάποιες μέρες κατάντησε μακρινή ανάμνηση για τις γυναίκες της ζωής του, βγήκε κρατώντας αυτό που μας δείχνει η φωτογραφία. Αφού ρυθμίστηκαν και οι τελευταίες λεπτομέρειες, το ποδήλατο δοκιμάστηκε και, σύμφωνα με εξακριβωμένες πληροφορίες, η οδήγησή του είναι μια εξαιρετική εμπειρία.

Απάντηση στην αναμενόμενη απορία τού σπαζοκλαμπάνια – όλοι είχαμε από έναν τέτοιο στα παιδικά μας χρόνια: και σε τι διαφέρει ένα ξύλινο ποδήλατο από ένα μεταλλικό; Κατ’ αρχάς, ένα ξύλινο ποδήλατο δεν είναι μόνο ποδήλατο. Είναι επιπλέον ένα προσωπικό αντικείμενο χρήσης που λόγω της φύσης των υλικών του δένει τον χρήστη κυρίως με την αίσθηση της αφής. Το ξύλο, ακόμα και το επεξεργασμένο, κουβαλά μέσα του ζωή. Κι ο ποδηλάτης ενός ξύλινου ποδηλάτου μπορεί αυτή την αλήθεια να την επιβεβαιώσει απερίφραστα. Αν ο σπαζοκλαμπάνιας ακόμα δεν έχει κατανοήσει την απάντηση, του ζητάμε ταπεινά συγγνώμη: έσφαλλε που μπήκε στον κόπο να διαβάσει ένα κείμενο σε άγνωστη γι’ αυτόν γλώσσα…

Ο Νίκος κατά πάσα πιθανότητα τώρα ροκανίζει το κούτσουρο που σε λίγο καιρό θα κρεμαστεί στο σαλόνι του σπιτιού του. Σε εκείνο το ζεστό σαν χώμα σαλόνι, σε εκείνο το σπίτι, σε εκείνη τη γειτονιά του Ναυπλίου κατοικούν άνθρωποι στους οποίους το μεράκι ψιθυρίζει ακόμα ήχους παράξενους στα αυτιά τους. Στόχος αυτού του κειμένου, περαστικέ αναγνώστη, δεν ήταν η διαφήμιση ενός ξύλινου ποδηλάτου. Στόχος αυτού του κειμένου ήταν να σε υποψιάσει για τα ανθρώπινα συστατικά με τα οποία μπολιάζεται κάθε χειροποίητη ανθρώπινη κατασκευή. Εσύ θα κρίνεις, αν το πέτυχε.

Πηγή:
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=43302

Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2015

Περιπολίες αστυνομικών με ποδήλατα

Αστυνομικοί με ηλεκτρικά ποδήλατα και ειδική στολή θα κάνουν περιπολίες στην Αθήνα, στην ευρύτερη περιοχή του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης και στη Θεσσαλονίκη.

Με απόφαση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., το πρόγραμμα ξεκίνησε πρόσφατα στην Αθήνα, στην ευρύτερη περιοχή του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, ενώ στη Θεσσαλονίκη εφαρμόζεται ήδη από τις 4 Σεπτεμβρίου 2015, ημέρα των εγκαινίων της 80ής Διεθνούς Έκθεσης, όπου παρουσιάστηκε και προκάλεσε τα ευμενή σχόλια του κοινού.

Η συγκεκριμένη δράση αναμένεται να επεκταθεί στην Κέρκυρα, τη Ρόδο, στα Χανιά και στο Ναύπλιο. Σκοπός είναι η αναβαθμισμένη και ταχύτερη εξυπηρέτηση τόσο των πολιτών όσο και των επισκεπτών της χώρας, και η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας, μέσω της ενίσχυσης της εμφανούς αστυνομικής παρουσίας και δράσης.

Τα κριτήρια

Για την επιλογή των περιοχών εφαρμογής του προγράμματος ελήφθησαν υπόψη ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, στο πεδίο του τουριστικού ενδιαφέροντος και της επισκεψιμότητας των περιοχών, καθώς και επιμέρους χαρακτηριστικά, όπως οι υποδομές και η τοπική χωροταξική μορφολογία (ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι, ευνοϊκές συνθήκες για την κίνηση ποδηλάτων κ.λπ).

Οι αστυνομικοί-ποδηλάτες υπάγονται στα κατά τόπους αρμόδια Τμήματα της Τουριστικής Αστυνομίας, ενώ για την εκτέλεση της υπηρεσίας τους διαθέτουν ειδικού τύπου στολή (ποδηλάτη) και είναι εφοδιασμένοι με όλα τα απαιτούμενα είδη (ατομικό οπλισμό, κατάλληλο αλεξίσφαιρο γιλέκο, φορητό ασύρματο κ.λπ.).

Πηγή:
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64263301

Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2015

Γέμισε ποδήλατα το Άστρος για την ημέρα χωρίς αυτοκίνητο


Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η γιορτή για την ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, με τη συμμετοχή δεκάδων μαθητών απ' όλη την περιοχή. Μικροί, αλλά και μεγάλοι, ποδηλάτες ξεκίνησαν από το το σταυροδρόμι Άστρους-Παρ. Άστρους (Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών) και με τη βοήθεια του καλού καιρού, χάρηκαν τη διαδρομή, τερματίζοντας στην πλατεία του Παραλίου Άστρους, όπου τους περίμεναν αναμνηστικά διπλώματα. Ήταν μια πρωτοβουλία συλλόγων γονέων σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου, της σχολικής συμβούλου και του ΚΠΕ Καστρίου, που μακάρι να έχει και συνέχεια και ίσως και περισσότερα μέτρα ασφαλείας (πχ. υποχρεωτικά κράνη, κλείσιμο δρόμων κλπ).

Δείτε παρακάτω φωτογραφικό υλικό, καθώς και τι δήλωσε στην κάμερα η σχολική σύμβουλος κυρία Καρούντζου.





Πηγή:
http://astrosnews.gr