Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2015

Ηλεκτρικά ποδήλατα: Γιατί να πάρω;


Είναι ποδήλατο; Είναι μηχανοκίνητο; Τι είναι; Μα προφανώς είναι ένα ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση - όταν φυσικά πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις! Παρακάτω θα βρείτε απαντήσεις σε μερικά από τα πιο συνήθη ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά με τη χρήση αυτών.

Ερώτηση #1: Κάνεις άσκηση όταν κινείσαι με ηλεκτρικό ποδήλατο;

Φυσικά. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι για εκείνους που δε θέλουν να ασκούνται, αλλά στην πραγματικότητα είναι ακριβώς το αντίθετο: Τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι για εκείνους που θέλουν να ασκούνται ακόμα κι όταν οι συνθήκες (μορφολογία του δρόμου, φυσική κατάσταση, κώδικας ντυσίματος κλπ) δεν ευνοούν!

Οι άνθρωποι επιλέγουν ηλεκτρικό ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους (και όχι μοτοσυκλέτα) γιατί θέλουν να ασκούνται και να είναι περισσότερο δραστήριοι.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα κάνουν την ποδηλασία προσβάσιμη στο 99% του πληθυσμού που δεν είναι ήδη τακτικοί ποδηλάτες. Κάποιοι από αυτούς είναι σκεπτικοί για τις ανηφόρες ή την απόσταση που πρέπει να διανύσουν, κάποιοι άλλοι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, είναι ηλικιωμένοι ή δεν έχουν καλή φυσική κατάσταση, ενώ μερικοί σκέφτονται το ότι θα φτάσουν στον προορισμό του ιδρωμένοι και κουρασμένοι. Μια σημαντική μερίδα επίσης απλώς θέλει να κάνει τη ζωή της πιο εύκολη και να χρησιμοποιεί συνεχώς ποδήλατο χωρίς να την απασχολούν όλα τα παραπάνω ερωτήματα.

Οπότε, το ερώτημα διαμορφώνεται ως εξής: είναι καλύτερα να μετακινείσαι με ηλεκτρικό ποδήλατο το οποίο σου επιτρέπει να κάνεις πετάλι για τις μετακινήσεις σου και απλώς η υποβοήθηση σε διευκολύνει όπου το έχεις ανάγκη ή να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς το αυτοκίνητό σου;

Για πολλούς επίσης, η χρήση ηλεκτρικού ποδηλάτου αποτελεί το πέρασμα, την «πύλη», στη χρήση ποδηλάτου και άρα, σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Με τον καιρό, όταν συνηθίζουν και δυναμώνουν, κάποιοι μειώνουν το επίπεδο υποβοήθησης ή ακόμη, την κλείνουν τελείως.

Ερώτηση #2: Θα πρέπει να επιτρέπονται τα ηλεκτρικά ποδήλατα στους ποδηλατοδρόμους;

Η αλήθεια είναι ότι πίσω από κάθε πολιτική και κανόνα που διαμορφώνεται υπάρχουν κάποιοι λόγοι που, τις περισσότερες φορές, αγνοούμε. Αντίστοιχα, και πίσω από την κατασκευή των ποδηλατικών υποδομών υπάρχουν οι εξής δύο λόγοι:
  • Ο έλεγχος της ρύπανσης και του θορύβου
  • Η αντιμετώπιση θεμάτων ασφάλειας
Όσον αφορά τη ρύπανση και το θόρυβο, τα ηλεκτρικά ποδήλατα «περνούν το τεστ». Παράγουν μηδενικούς ρύπους και γενικότερα, δεν βλάπτουν με κανενός είδους εκπομπή το περιβάλλον και από την άλλη, οι ηλεκτρικοί κινητήρες τους εξασφαλίζουν την αθόρυβη λειτουργία.

Τώρα, όσον αφορά στην ασφάλεια των πεζών που κυκλοφορούν στους ίδιους χώρους με τα ηλεκτρικά ποδήλατα και την ανησυχία μιας σύγκρουσης με αυτά, οι περισσότεροι φέρνουν στο μυαλό τους τα βαριά, μηχανοκίνητα δίκυκλα. Όμως, τα ηλεκτρικά ποδήλατα της αγοράς δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα απλό ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση. Ζυγίζει βέβαια περισσότερο εξαιτίας του κινητήρα και της μπαταρίας, ωστόσο σαν γενικό μέσο όρο – μαζί με τον αναβάτη – η διαφορά είναι αμελητέα.

Στην πραγματικότητα, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο θα προκαλούσε τον ίδιο τραυματισμό σε έναν πεζό με ένα συμβατικό ποδήλατο που θα κινούνταν στην ίδια ταχύτητα. Σχετικά με την ταχύτητα που τα συγκεκριμένα ποδήλατα κινούνται, υπάρχει εργοστασιακός περιορισμός μέχρι τα 25χλμ/ώρα, ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί και με ένα συμβατικό ποδήλατο.

Ερώτηση #3: Είναι επικίνδυνο να κυκλοφορούν χρήστες ηλεκτρικών ποδηλάτων και χρήστες συμβατικών ποδηλάτων στις ίδιες διαδρομές και μονοπάτια;

Όπως προαναφέρουμε, τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν από το νόμο ανώτατο όριο ταχύτητας τα 25χλμ/ώρα. Στην ταχύτητα αυτή είναι που διακόπτεται η παροχή υποβοήθησης και από κει και πάνω το ποδήλατο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μόνο με τη δύναμη του αναβάτη του. Όπως και σε ένα απλό ποδήλατο δηλαδή.

Επιπλέον, η διαφορά βάρους μεταξύ των δύο τύπων ποδηλάτων είναι αμελητέα όταν προσμετράται και το βάρος του αναβάτη. Ένας αναβάτης 80 κιλών πάνω σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο 25 περίπου κιλών είναι μόλις 15% πιο βαρύς από τον ίδιο αναβάτη σε ένα συμβατικό ποδήλατο 13 κιλών.

Σκεφτείτε το σα να οδηγείτε το ποδήλατό σας κουβαλώντας μια επιπλέον τσάντα με ψώνια. Αυτό σας κάνει πιο επικίνδυνους για τους άλλους ποδηλάτες ή τους πεζούς που κυκλοφορούν μαζί με εσάς;

Αυτό σημαίνει ότι αν τηρείτε τους γενικούς κανόνες ασφαλείας και συμπεριφοράς – δεν κινήστε αντίθετα με τη φορά των άλλων χρηστών, δίνετε προτεραιότητα στους πεζούς, μάθετε να μοιράζεστε τους δρόμους, κλπ. – ο κίνδυνος ατυχήματος είναι ο ίδιος, είτε οδηγείτε ηλεκτρικό ποδήλατο είτε συμβατικό.

Πηγή:
www.mbike.gr
http://www.tff.gr/article.asp?catid=36614&subid=2&pubid=130180406

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου