Τρίτη, 7 Ιουλίου 2015

Ένα ποδήλατο σε μέγεθος ομπρέλας

Οι εξελίξεις τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα ακόμα και όταν βρισκόμαστε πάνω σε δύο τροχούς, πόσο μάλλον όταν αυτοί οι τροχοί δεν έχουν ακτίνες και είναι μέρος ενός σπαστού ποδηλάτου που όταν διπλωθεί αποκτά το μέγεθος ομπρέλας.


Η ποδηλατική κουλτούρα στην Ελλάδα παραμένει ακόμα σε πρώιμο στάδιο, συγκριτικά τουλάχιστον με άλλες χώρες που έχουν επενδύσει χρόνο και χρήμα στην καλλιέργεια της ποδηλατικής συνείδησης προκειμένου οι πολίτες να επιλέγουν το ποδήλατο ως βασικό μέσο στις καθημερινές τους μετακινήσεις. Από τη Δανία και τη Γερμανία μέχρι την Ολλανδία γίνονται συντονισμένες δράσεις που παρακινούν τους κατοίκους να ανεβαίνουν χωρίς ανασφάλεια στους ποδηλατικούς τροχούς ενώ στη Γαλλία παρακολουθήσαμε πρόσφατα την ανακοίνωση του Γάλλου υπουργού Μεταφορών, Frederic Cuviller, ο οποίος υποσχέθηκε να προσφέρει επιπλέον χρήματα στους εργαζομένους που θα επιλέγουν να πηγαινοέρχονται στη δουλειά με το ποδήλατό τους.

Σε μία προσπάθεια να ενταχθεί το ποδήλατο στην αστική κουλτούρα και αναγνωρίζοντας τη δυσκολία μετακίνησης σε μεγάλες αποστάσεις, εμφανίστηκαν σιγά-σιγά τα αναδιπλούμενα (σπαστά) ποδήλατα που μπορεί μεν να κοστίζουν κάτι παραπάνω, σου επιτρέπουν δε να τα μεταφέρεις με άνεση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και στον τομέα αυτό οι εξελίξεις τρέχουν ραγδαία καθώς τα δημιουργικά μυαλά συντονίζουν τις προσπάθειές τους για την ανακάλυψη νέων μεθόδων προκειμένου τα σπαστά ποδήλατα να γίνουν ολοένα και πιο βολικά.


Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι ο 30χρονος Ιταλός Gianluca Sada ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει αφιερωθεί στην εύρεση μία πατέντας που θα επιτρέψει στα σπαστά ποδήλατα να καταλαμβάνουν όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο όταν διπλωθούν. Τελικά τα κατάφερε και σχεδίασε ένα σκελετό ποδηλάτου ο οποίος όταν διπλωθεί μικραίνει τόσο πολύ που αποκτά το μέγεθος μίας ομπρέλας και μπορεί να χωρέσει ακόμα και σε ένα σακίδιο πλάτης. Το νέο αυτό ποδήλατο το ονόμασε «Sada Bike».


Έχοντας παρατηρήσει ότι τα μέχρι πρότινος σπαστά ποδήλατα ήταν μικρά και δεν εξυπηρετούσαν την άνεση του αναβάτη, ο Sada θέλησε να δημιουργήσει ένα ποδήλατο που να μεταφέρεται εύκολα, να είναι ωστόσο και λειτουργικό. Για να το πετύχει αυτό αφαίρεσε τον κεντρικό άξονα στήριξης και τις ακτίνες από τις ρόδες ενώ οι δύο τροχοί συνδέονται με τον σκελετό μέσω ενός ειδικού συστήματος πρόσδεσης. Διατήρησε τις κανονικές διαστάσεις ενός οποιοδήποτε ποδηλάτου καθώς και τις διαστάσεις των τροχών και τελικά κατάφερε το δίπλωμα του ποδηλάτου να μετατραπεί σε μία εύκολη υπόθεση.


Για την ώρα ο Sada προσπαθεί να βρει χρηματοδότες προκειμένου να εξελίξει την ιδέα του και να βελτιώσει όποιες λεπτομέρειες απαιτούν δεύτερη σκέψη. Όπως και να έχει βέβαια, η πατέντα του φαίνεται ότι ανοίγει τον δρόμο για να ξεκινήσει μία εποικοδομητική συζήτηση για το μέλλον των ποδηλάτων τα οποία από ότι φαίνεται είναι στο μεταίχμιο μίας νέας εποχής.


Πηγή:
http://www.pathfinder.gr/stories/4218525/ena-podhlato-se-megethos-omprelas/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου