Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

Ο Ποδηλατικός Γύρος του Δήμου Ιλίου στις 9 Μαρτίου!


Με την φράση «πάρε το κράνος σου και έλα» ο Δήμος Ιλίου, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και τα Special Olympics Ελλάς, προσκαλούν τους πολίτες να λάβουν μέρος στον φετινό γύρο.

Την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο Ποδηλατικό Γύρο του Δήμου Ιλίου, θα έχουν όλοι οι πολίτες ανεξαρτήτου ηλικίας για άλλη μία χρονιά.

Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και τα Special Olympics Ελλάς, σας προσκαλούν στον Ποδηλατικό Γύρο που θα γίνει στις 9 Μαρτίου και ώρα 10:30 π.μ. Η αφετηρία θα βρίσκεται στο Δημαρχείο Ιλίου και το μήκος της διαδρομής θα είναι 5.200 μέτρα.

Σκοπός αυτής της ποδηλατικής γιορτής είναι η ένταξη του ποδηλάτου στην καθημερινή ζωή της πόλης, ως μέσο που μπορεί συμβάλλει αφενός στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, συνδυάζοντας την ψυχαγωγία με την άθληση, αφετέρου στην προστασία του περιβάλλοντος, στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη μείωση των ρύπων.

Πηγές: 
http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/410013/o-podilatikos-gyros-ilioy-stis-9-martioy-photos
http://www.livecity.gr/233952/podilatikos-guros-tou-iliou-stis-9-marti

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014

Κοινόχρηστα ποδήλατα και στη Θεσσαλονίκη

Το μέτρο των κοινόχρηστων ποδηλάτων θα έρθει σύντομα και στη Θεσσαλονίκη. Αρχικά τα σημεία που θα δημιουργηθούν οι σταθμοί θα είναι 26 και θα διατίθενται 450 ποδήλατα. 

Από αυτά τα σημεία, οι επισκέπτες και οι κάτοικοι της πόλης θα μπορούν να παίρνουν το ποδήλατο, να το χρησιμοποιούν όση ώρα θέλουν και να το αφήνουν στη συνέχεια στον πλησιέστερο σταθμό. Για την εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων, προβλέπεται 24ωρη λειτουργία του συστήματος όλες τις ημέρες του χρόνου, ενώ σε κάθε σταθμό θα βρίσκεται πίνακας πληροφοριών, όπου θα αναγράφονται, στα ελληνικά και τα αγγλικά, τα σημεία των σταθμών και πληροφοριακός χάρτης των σημείων.


Ως τώρα δεν έχει γίνει γνωστό αν θα υπάρχει χρέωση για τη χρήση, ή ποια θα είναι αυτή. Ως τώρα έχουν κατατεθεί στο συμβούλιο τα συμπληρωματικά στοιχεία της μελέτης: η αποτύπωση σε τετραγωνικά μέτρα, οι τροποποιήσεις ως προς τη χωροθέτηση των θέσεων από την τροχαία και η σχετική απόφαση της 1ης δημοτικής κοινότητας, ώστε να εκδοθεί σύντομα σχετική κανονιστική απόφαση.

Πηγές: 
http://www.lifo.gr/now/society/43036
http://www.protothema.gr/greece/article/356606/thessaloniki-koinohrista-podilata-se-26-simeia/

Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 2014

Tα ποδηλατικά δώρα που έφερε ο Άγιος Βασίλης το 2013!

Τα ποδηλατικά δώρα (υποδομές, διευκολύνσεις) που έφερε ο Άγιος Βασίλης στην Ελλάδα το 2013 ήταν αρκετά. Βέβαια δεν κατάφεραν ν' αλλάξουν τις πόλεις αφού το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και την παγίωση της ποδηλατικής κουλτούρας χρειάζεται ακόμη πολύς δρόμος. Αλλά κάθε τι καινούριο που βοηθάει τη μετακίνηση με ποδήλατο είναι ευπρόσδεκτο. 

Α, και για να μην ξεχνιόμαστε. Ωραίος ο Άγιος Βασίλης αλλά πάντα χρειάζεται βοήθεια. Αυτοί που πρέπει να φροντίσουν για να φέρει δώρα και το 2014 είναι οι δήμοι, η Πολιτεία και άλλοι φορείς. 

Μία σύντομη ανασκόπηση των σημαντικότερων νέων που αφορούν το ποδήλατο για τη χρονιά που μας αποχαιρετά ακολουθεί παρακάτω:

Βραβείο για το δίκτυο ποδηλατοδρόμων
Η μελέτη του ΕΜΠ (Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας) για το Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλατοδρόμων της Αθήνας πήρε τον Απρίλιο το 3ο βραβείο («Cycling visionaries awards») στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο της Βιέννης για το Ποδήλατο (Velo City 2013). Η μελέτη προβλέπει ένα δίκτυο 226 χιλιομέτρων που θα εκτείνεται σε όλο το Λεκανοπέδιο, με 36 ποδηλατολωρίδες ταχείας κυκλοφορίας και θα συνδέει τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος των δήμων του λεκανοπεδίου.

Κλείδωμα ποδηλάτου δωρεάν με ένα SMS
Την χρονιά που πέρασε έκανε την εμφάνισή το bike parking των Ποδηλατοδράσεων OTE – COSMOTE. Όσοι είναι συνδρομητές Cosmote δηλαδή μπορούν να στείλουν ένα SMS και να κλειδώσουν εντελώς δωρεάν το ποδήλατό τους σε 5 σημεία της Αττικής που διαθέτουν σταθερές - βάσεις κλειδαριές (τεχνολογία Βrainbox Technology – Easybike). Tα βήματα είναι απλά: Επιλέγεις την κλειδαριά που θέλεις να κλειδώσεις το ποδήλατο σου και πιέζεις το πλήκτρο που αντιστοιχεί στην κλειδαριά. Η οθόνη ενεργοποιείται. Στέλνεις τον αριθμό της κλειδαριάς που βλέπεις στην οθόνη (πχ 140) με SMS στο 19515 από το κινητό. Βάζεις το ποδήλατο σου στο πράσινο σημείο της ανοιχτής κλειδαριάς. Το κινητό σου αναγνωρίζεται από το σύστημα και η κλειδαριά μπορεί να κλειδώσει. Ασφαλίζεις το ποδήλατο σπρώχνοντας το πράσινο έμβολο. (Φωτό: Ποδηλατοδράσεις ΟΤΕ - COSMOTE)


Ποδήλατα στη δημοτική Αστυνομία
Ήταν 21η Μαΐου. Μία ηλιόλουστη μέρα. Οι δημοτικοί αστυνόμοι του δήμου Αθηναίων φωτογραφίζονταν με τα ποδήλατά τους με φόντο την Ακρόπολη. Εγκαινιάζονταν οι εποχούμενες περιπολίες της δημοτικής αστυνομίας με δεκαπέντε ποδήλατα. Ήταν μία ωραία πρωτοβουλία που πήρε ο δήμος Αθηναίων. Ήταν όμως. Διότι τα ποδήλατα ήρθαν αλλά οι δημοτικοί αστυνομικοί... έφυγαν. Ή για να ακριβολογούμε δεν υπάρχουν πλέον δημοτικοί αστυνομικοί μετά το μέτρο της διαθεσιμότητας. Έτσι, τα ποδήλατα βρίσκονται πλέον ακινητοποιημένα.


Κοινόχρηστα ποδήλατα
Συστήματα ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων εγκαταστάθηκαν σε αρκετούς δήμους ανά την Ελλάδα μέσα στο 2013. Αλλού λειτούργησαν με επιτυχία αλλού παρουσιάστηκαν εξ αρχής προβλήματα, ενώ σε κάποιους δήμους υπήρχαν φαινόμενα φθορών και βανδαλισμών στα ποδήλατα. Είναι μία καλή κίνηση ενθάρρυνσης των πολιτών να μετακινηθούν με ποδήλατο. Εντούτοις ποδηλατόδρομοι ακόμη δεν υπάρχουν σε πάρα πολλούς δήμους. Ειδικά σε αυτούς της Αττικής. Έτσι αρκετοί πολίτες – και με το δίκιο τους – διστάζουν να χρησιμοποιήσουν ποδήλατο. 

Σχέδια για το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων της Αθήνας
Ο Δήμος Αθηναίων σχεδιάζει – στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων – Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων. Σύμφωνα με το σχέδιο που εγκρίθηκε το καλοκαίρι από το Δημοτικό Συμβούλιο θα υπάρχουν 70 σταθμοί ποδηλάτων και το Σύστημα θα διαθέτει συνολικά 1000 ποδήλατα. Σταθμοί θα υπάρχουν σε πλατείες, δίπλα σε σταθμούς μετρό, κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους, πλησίον δημοσίων υπηρεσιών.

Ποδηλατόδρομος στον Πειραιά
Ο δήμος Πειραιά σχεδιάζει να μετατρέψει σε ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο τις ανενεργές σιδηροδρομικές γραμμές, που σήμερα είναι εγκαταλειμμένες. Πρόκειται για το τμήμα από τον πρώην σταθμό του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύσιο έως την περιοχή της Λεύκας (συμβολή των οδών Ρετσίνα-Θηβών-Παλαμηδίου). Θα έχει μήκος 1600 μέτρα. Το φθινόπωρο εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο το ποσό που απαιτείται για το έργο. 

Courier cargo bikes (με ποδήλατα φορτίου)
Ο Γιάννης Χιώτης ήταν μέχρι πρότινος ο μοναδικός στην Αθήνα που εκτελούσε μεταφορές ογκωδών δεμάτων με το ποδήλατο cargo που διαθέτει. Αρχικά είχε δική του εταιρεία courier. Μέσα στη χρονιά ξεκίνησε να εργάζεται στην εταιρεία Aiolos courier. Toν Δεκέμβριο εμφανίστηκε και το δεύτερο ποδήλατο cargo που χρησιμοποιείται από εταιρεία courier, την DHL. Έτσι, οι μεταφορές μεγάλων δεμάτων μέσα στην πόλη γίνονται γρήγορα και με λιγότερους ρύπους. (Φωτογραφίες: από τη σελίδα Γιάννη Χιώτη στο facebook)


Πηγή: 
http://www.tanea.gr/opinions/blogs/article/5068766/orthopetalies-43-ta-podhlatika-dwra-poy-efere-o-agios-basilhs-to-2013/